فيلم احمد حلمي الف 1000 مبروك (2009)



قصة فيلم 1000 مبروك :
قصة الفيلم مقتبسة من الفيلم الامريكي Groundhog Day الذي تدور أحداثه فى إطار كوميدى فانتازى حول استيقاظ شخص صباح كل يوم، ليمر بعدة مواقف مختلفة، ثم عندما يخلد إلى النوم ليلاً، ويستيقظ صبيحة اليوم التالى، يجد فجأة أنه يعيش نفس اليوم الذى قضاه أمس، حيث يعيد اليوم تكرار نفسه بأحداث مختلفة، فهنا يجد البطل نفسه محاصراً فى يوم واحد فقط من حياته لا يستطيع الفرار منه.

اعلان فيلم الف مبروك :


ابطال الفيلم :
احمد حلمي
رحمة
محمد فراج

ومن اخراج احمد نادر جلال

صور من الفيلم :
http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=22875

احداث متعلقة بالفيلم :
- الاسم الاولي للفيلم كان : هقبال عندكم
-مؤلف الفيلم «محمد دياب» قال إنه عندما شاهد الفيلم الأجنبى منذ سنوات، أعجبته فكرته، لذا قرر اقتباسها فى فيلم «ألف مبروك»، ولكن بأحداث مختلفة
- قال مؤلف الفيلم محمد دياب : «انا مش هعمل زى الناس التانية اللى بتسرق أفلام كاملة ومش بتقول»

34 تعليق:

سلومة يقول...

الفيلم شكله حلو ومحترم مش زى مراته عامله فيلم اغراء وبجد هو ممثل عظيم ربنا يوفقه

غير معرف يقول...

احمد يا حلمى انت ممثل بلفطره انا بحبك موت ونفسى تعمل فيلم رومنس هتبقى فى جامد قوى ربنا معاك وخلبالك على منى مراتك من الافلام دى والبوس والاحضان ده عشان انا بحبك بس ربنا يوفققك

غير معرف يقول...

ana b7b a7md 7lmy gdn we mtb3a kl aflamk ana mn ashd m3gbyk

غير معرف يقول...

الفلم جامد اوي يا حلمي بس نفسي اشوفك في فيلم رومانسي او اكشن وربنا يوفقك

كريم يقول...

السلام عليكم
فعلا يااحمد ياحلمي انته ممثل جامد جدا ومحترم جدا بس نصائح من اخواتك خلي بالك من مني فعلا مش مني زكي اللي تعمل افلام زاي دي ي ااحمد ربنا يوفقك ويارب مني ترجع لي احترامها تاني

nasso_afsha يقول...

احلى حاجه فى افلام احمد حلمى انها بتكون لمه كل حاجه فى محتواها:يعنى فيها كوميدى ورومانسى ودرامى ,واكتر شخص الواحد بيصدقه وبيحس انه صادق فى مشاعره ,بجد ربنا يوفقه ويكرمه,اما بالنسبه لمنى فادى ياجماعه مشكلتهم مع بعض مالناش ندخل فيها.

غير معرف يقول...

فلم محترم ولكن فلم منى ذكى كله بوووس الوى تخشه انا لسه مدخلتوش

غير معرف يقول...

فعلا احمد حلمى كشخصية ممثل ينجح اى فلم بس انا ليا عتاب عليه بلاش نجرى ورا الافلام الاجنبى ونقلد قصصها دايما ياريت تبص شوية على مشاكل الشباب وتطلعها فى فيلم نحس بيه كلنا

hafecktor يقول...

اكيد الفيلم هايطلع حلو

بس امانة عليك يا احمد ماتخليش منى تعمل نوعي الافلام دى تانى منى من الممثلات اللى المتفرج العادى بيحس انها اخته فبالتالى بيرفض انه يلاقيها فى موقف زى المواقف البايخة اللى موجودة فى الفيلم ده

غير معرف يقول...

الفلم ده اسوأ افلام احمد حلمي و بعدين مين البطل او البطله الي معاه في الفيلم مفيش اي حد مشهور ده بطولته لواحده عيب اوي كده علي الاقل كان طلع حد الناس تعرفه معاه و نصيحه الاحمد حلمي بلاش انانيه بقي ده ايام فيلم عبود كنتو تلاته ابطال مع بعض و كان فيلم ناجح بس الطمع كتر ياريت نشوف افلام جماعيه تاني

غير معرف يقول...

هاى عليكو كلكو حقيقى احمد حلمى ده احلى ممثل كوميدى انا بحبه ومتابعه كل افلامه ربنا يزيده كمان وكمان

غير معرف يقول...

انابحبك يااحمد اوى وبحب افلامك ومتبعاها اول باول وبتمنى المزيد والمتنوع مش مشكلة ان يكون الفيلم مقتبس لكن المهم ان يكون الاداء رائع عشان تحقق النجاح وده اللى انت عملته

غير معرف يقول...

صراحة أداء أحمد حلمي ملهوش مثيل بس ياريت إنه يعمل فيلم مع منى زكي لأنهم لايقين على بعض أوي

غير معرف يقول...

يا جماعة الخير الفلم دا بدو ناس عقولها مليانه مش فاضية عشان تفهمه وتستمتع فيه ،،،،
مع تحياتي - البرنس

غير معرف يقول...

انا لسة متفرجة ع الفيلم
بس انا تقريبا كدة مفهمتهوش

Unknown يقول...

بجد احمد حلمي افلامه في المرتبه الاولي وعاوزه اللي يفهامها
د-احمد ابوبكر

غير معرف يقول...

منى ذكى بعيدا عن الشبهات اولا ومتهيالى كل اللى علقو اصلا متفرجوش على الفيلم ثانيا الفيلم قصه جامده وهوا مأخوذ عن قصه امريكيه بس بطابع مصر بحت والفكره بس اللى مأخوذه عن الفيلم وفيلم احمد طلع احسن من الاصل واحمد ففيلمو فيه فكره انك تغير الواقع لكن القدر مش بيتغير ودى فكره مهمه اوى انها تنطرح عشان الشباب تفهم الفرق بين القدر وبين انهم يستسلمولو وميغيروش حياتهم للافضل والفيلم مليان قيم بجد برافو احمد

غير معرف يقول...

الفيلم جامد موت واحمد بجد يجنن ويارب نشوف ليك فيلم رومانسى قريب وتكون افلامك كلها ناجحه كده

غير معرف يقول...

الفلم مش بطال والفكرة حلوه واحمد طالع جنان و لوك جديد بس احمد حلمي بتنسبوه الادوار الكوميدية البحتة مش عارف قلبهانكد على اخر فلمين ليه؟
احيي فيك احترامك لنفسك انت فعلا بتمثل ادوار محترمة ما فيهاش مصخر وقلة حيا وياريت منى ما عملتشي كدة دي سقطت من نظري
الى الافضل يا احمد

غير معرف يقول...

بجد ياحمد ياحلمى انت ممثل رائع وانا بحبك جدا ومتابع كل افلامك وبصرحة ده اجمل فيلم انت عملته بجد وربنا يوفقك كمان وكمان

غير معرف يقول...

الفيلم كثير حلو وعجبني كثيرررر بس في جملة ما فهمتها

غير معرف يقول...

والله انا ماشوفت الفبلم بس مقاطع بس صراحة احمد حلمي خيل واحلى منكدا فيلم زكي شان الي قيه ياسمين عبدالعزيز وبسراحهن انت 100 على 100

غير معرف يقول...

انا اموت عليك يا احمد حلمي وصورك بي الفرفة كلها
....مجنونه بيك \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\امزح مو مجنونة عاااااادي

غير معرف يقول...

علي فكرة عتبكم علي مني ذكي سئ جدا محدش بيبص علي قلبها لكن بتبصوا علي مظهر الفيلم من الخارج

غير معرف يقول...

الفيلم جامد جداو هادف و اكتر حاجة بتعجب الناس هي الافلام الهادفة و بالنسبة لمني فيلمها هادف برضو لكن فيه مناظر غير لائقة بيها و المناظر دي تعتبر مهانة للممثل و انا مستغربةازاي عرضوها بس هي بقي تحاول تقدم الاحسن علشان ترجع مني القديمة وانا من اشد مجبينك يا احمد حلمي

غير معرف يقول...

انا بحب افلام احمد حلمى ممثل الجيل مثل 1000 مبروك و عسل اسود و ذكى شان

غير معرف يقول...

على النعمه انت احسن ممثل كوميدى و اثاره فى الشرق الاوسط

غير معرف يقول...

جاااااااااااااااااااااااامد

غير معرف يقول...

برافو احمد حلمي انت رائع في كل افلامك وملكش مثيل

غير معرف يقول...

احمد بجد بجد بجد انت هايل رررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررائع بجد كل الي يعرفوك بيقولوك احنا معاك ديما ومش هانسيبك

غير معرف يقول...

اتمني ان يوصلك التعليق ياحمد ومني كمان مني كانت وحشة جدا جداجدا في فيلم بتعها انا بدوب في هواك يا احمد تتجوزني عرفي

غير معرف يقول...

مني بنت كلب فعلا

غير معرف يقول...

انا وحدة بتحبك من الجماهير الكثيره وافلامك كلها حلوة

غير معرف يقول...

افلامك حلوه كتير وانا مغرمه بيك كتير لان افلامك موادبه ومتحكه

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار