فيلم عمر وسلمى 2


افيش فيلم عمر سلمى

قصة الفيلم :
تلعب مي عز الدين دور الزوجة الروتينية بالرغم من الحب الجارف في الجزء الاول في حين يشتاق عمر - تامر حسني - الى ايام العزوبية والشباب فيرتبط بعلاقة عاطفية مع ميرهان حسين العاملة بشركة والده - عزت ابو عوف - وتكتشف سلمى تلك العلاقة وتكون سببا في احدى مرات الطلاق.
وتطلب الزوجة الانتقال لمنزل جديد حيث ان العمارة التي يسكوننها كلها سيدات فينتقلوا للعيش بعمارة فيها سيدة ارملة واخرى مطلقة وشخص شاذ جنسيا.

اعلان فيلم عمر وسلمى 2


كواليس فيلم عمر وسلمى 2 (making)


أحداث متعلقة بالفيلم:
- قيل أن بعض مشاهده مسروقة من الفيلم الأمريكي "9 شهور" الذي قام ببطولته روبين ويليامز.
واعتبر البعض أن المشهد الأول بالفيلم نسخة من مشهد الولادة في فيلم "9 شهور"، غير أن أحمد عبد الفتاح رفض الربط بين المشهدين، وقال لم أشاهد "9 شهور" ولا أعرف حتى قصته.
واعترف عبد الفتاح بوجود إفيهات مكررة بالفيلم، غير أنه عاد وقال لكني قصدت ذلك لأربط بين شخصيات الجزء الأول والثاني.
- تقدم منتج الجزء الثاني لفيلم "عمر وسلمي" ببلاغ إلي نيابة الجيزة ضد أحد مواقع الانترنت يتهم فيه صاحب الموقع بالتعدي على حقوق الملكية الفكرية حيث قام بتصوير نسخة من الفيلم وتسريبها على الانترنت عبر الموقع.
كان المنتج حذر عبر موقعه الخاص على شبكة الانترنت من سرقة الفيلم وتوعد كل من يفكر في تصوير الفيلم داخل السينما بالسجن أو الغرامة، في محاولة منه لمواجهة سرقة الأفلام وتسريبها.

دور العرض السينمائية التي تعرض الجزء الثاني من عمر وسلمى حاليا :
سينما اوديون فين ديه الله اعلم
سينما كوزموس وسط البلد
سينما الهرم بالهرم
مجمع سينمات سيتى سنتر 3 مكرم عبيد
سينما امير بالاسكندرية
سينما التحرير
سينما سيتى ستارز
سينما هيلتون رمسيس
سينما فندق السلام كونكورد
سينما جالكسى فين ديه برضوا الله اعلم
سينما سيتى بلكس جرين بلازا سموحه
ستارز سينما برضوا ديه فين
سينما جراند حياه جاليريا مول
سينما مصرية بلازا الزقازيق
سينما فيوتشر مول المجمع الخامس
سينما داندى مول 6 اكتوبر
سينما الترجمان
سنيما جامعه مصر 6 اكتوبر
سينما ديب مول - رشدى الاسكندرية

صور من الفيلم :
http://www.wikeez.com/sites/default/files/tamer-salma12.jpg
http://www.wikeez.com/sites/default/files/tamer-salma13.jpg














48 تعليق:

غير معرف يقول...

فيلم فاشل

غير معرف يقول...

ميران
بموت فيكيا تامر انت ومي فعلا بينكم كميا عاليا قوي انا دخلت انا وجوزي الجزئين فعلا بنخرج ل مرة مبسوطين وحاسين بتجديد في حياتي انا وهو سيبك من اي حد يهاجمك في اس اكتر بحبك ربنا ينصرك ويوفقك انت ومي يا تامر ميران على فكرة انا خريجة تربية موسيقية

غير معرف يقول...

انا علاء ــ والنبى لما نحب نتكلم عن حاجه نتكلم عن حاجه تفيد المجتمع كله مش عن حاجه تفيد ناس معينه وخلاص والغريبه انهم حديث الناس فى كل مكان على ايه مش عارف يعنى لو فيه واحد فيهم تعبان ولا مريض الدنيا كلها تتكلم عن تعبه
مع ان التعبانين كتير ومحدش حاسس بيهم
فعلا ناس هيصه وناس ليصه
عجبيييييييييييي
alaa_lover2009@yahoo.com

غير معرف يقول...

بمووووووووووووووت في البرنسيسه مي عز الدين بعشق تمثيلها وبموت فيها شخصيا بس يارب الاعمال الجايه تكون اختياراتها ممتازة نفسي تعمل اعمال احسن من كدا بكثييييير

غير معرف يقول...

تامر ممثل فاااااااااشل اخر حاجة

غير معرف يقول...

تامر انتا احسن ممثل فيلم يجنن جميل اوووووووووووووووووووووووووووووووووووويtito_saleem@yahoo.com

غير معرف يقول...

شباب والله مو محرزة الشغلة يعني هوة هوة ممثل جميل واحبة واحترمة ومي كذلك ولكن متسوة كل هلحقد والضوجة والكراهية علة شو هوة مهما طلع بلنهاية فلم وعاملينة عشان الناس ينبسطواا مو عشان تصير مشاكل والكل تهاجمة تركوااا يشتغل مثل ماكل الناس تشتغل

احمد يقول...

I L o V E U TeMoOoOoOoOo

غير معرف يقول...

الفليم جامد جداا ومن نجاح الى نجاح ياتامر انت ومى

غير معرف يقول...

من نجاح الى نجاح يا نجم الجيل

غير معرف يقول...

تامر بجنن

غير معرف يقول...

الفيلم يجنن بس ياريت نشوف وجوه حديدة غير مى عز الدين

غير معرف يقول...

ميرهان حلوة موت جميلة بشكل غير طبيعي

غير معرف يقول...

انا شوفت الفيام فى ايام الامتحنات وبجد غير مود الامتحان شكرا يا تيمو

غير معرف يقول...

ووووووووووواووووو تامر حسني كتي بجنن

غير معرف يقول...

ana 7abeh eno temo 7yaati yjeeb momaseleh jdedeh 3`er mai 3ez eldeen ,,, m3 eno mai lazezeeh kteer

omar يقول...

الف مبروك يا تيمو ومن نجاح لنجاح ان شاء الله

غير معرف يقول...

خسااااااااااااااااارة فيك

غير معرف يقول...

فيلم مايص جداً ومش حلو وانا احضرتوا على سيما ومش حلو جزء الاول احلى بكتيييييير

غير معرف يقول...

انا رايي يا تامر خليك في الغنى التمثيل مش لايق عليك خلي التمثيل للعباقرة مثل احمد حلمي هو احسن منك الف مرة

غير معرف يقول...

يا جماعه بلاش تعصب انتو متعصبين في كل حاااااجه كده

غير معرف يقول...

كل واحد باعت ان تامر فاشل فهو فاشل مش عارف انتوا حاقدين لية

غير معرف يقول...

very good tamer and mayy ilove you tamer

Unknown يقول...

تاممر حسني انت نار انت افضل مغني والناس اللي بيئولو انك مش هيك هدول من القهررررررر وشكراااااااااا ميرسي تيموووووو تمور

غير معرف يقول...

ايه مش عاجبكو تامر والا ايه داه نجم الجيل والا مش عاجبكو ينطح راسو بانتها حيط وخلص الكلام
تييييييييييييييييييييمو يا حبيب الشعب

غير معرف يقول...

اللى بيشتم فى تامر دا متخلف او غيران منه

ياغيرانه

كس امك ضفره برقبتك

غير معرف يقول...

انا عوزة افهم انتو مالكم ومال تامر لية بيدخل الكلاب فى حياة اسيادهم انتم شوية ناس بجد مش محترمة علشان تقولو كلام زى دة على انسان رقيق وحساس زى تامر تامر دة انسان ارق من الملاك والفيلم بجد رائع وكفايا تامر روحى فى الفيلم ومنورة كالعادة ويارب يحافظ عليك يا تامر ويخليك ليا انا وكل جمهورك وسيب الكلاب تهوهو وانت كمل وولا يهمك من الحقودين دول دول شوية ناس زبالة
(معبودة تامر.مادونا)

غير معرف يقول...

يا جماعة سيبو الكلاب دول يهوهو هما اصلا ميحلموش انهم يشوفو خيال تامر حتى بس انا اكتشفت حاجة مهمة جدا اكتشفت ان زى ما فى القصر ملك واحد وزى ما فى السفينة قبطان واحد وزى ما فى الدنيا قمر واحد يكون فى العالم كلة تامر حسنى واحد بس ينور حياتى ودنيتى كلها يا تامر انت الهواء الى بعيش بية بحبك يا تامر ومنى عينى وحلم حياتى الى عيشة علشانو انى اشوفك ابوس رجلك قبل ايدك انا بموت فى التراب الى بتمشى علية ربنا يخليك ليا يا اغلى عندى من نور عينية بحبك يا تامر ومش هحب حد ولا هتجوز علشان انت حبيبى وجوزى وكل حاجة ليا فى الدنيا ولسة متخلقش ولا هيتخلق الى يخلينى انساك يا حب عمرى كلو انا كلى وحياتى فدا تراب رجلك وعلى فكرة انا ممثلة بس صغيرة قوى وعلى ادى وحبيت المجال دة علشان ممكن فى يوم يقربنى ليك ويخليك تعرف قد اية بحبك واراهن على حبى ليك لو لقيت حد يحبك ويخاف عليك اكتر منى هكرهك وساعتها قبل تفكيرى ما يفكر انو يكرهك مش هكون عايشة وانا متاكدة انا اتبهدلت كتير علشان بحبك واستغلونى كتير باسمك وعمرى ما اتغيرت من نحيتك ولا هتغير عمرى يا حب عمرى بحبككككككككككككك
(معبودة تامر .مادونا)

انسان عاقل يقول...

تامرحسنى تربية شوارع وعمرة ماكان ولاحيكون فنان ومطرب المراهقين واى حد يسمعلة مراهق والى بتقول (معبودة تامر)احنا بنعبد ربنا مش تامر وتامر حيتبرا منك يوم القيامة؛وانصح الفكر بالعقل قبل العاطفة ونعيش الواقع وبلاش اوهام

غير معرف يقول...

انا بقى(معبودة تامر)انت مالك بتدخل فى الى ملكش فية لية انت مين اصلا انت انيان عاقل انت اصلا مكانك جنينة الحيوانات وبعدين انت مالك اقول الى يعجبنى وانا مش مراهقة وكل الاعمار بيحبو تامر بس انت اهبل وفاكر الناس كلها هبل اتفرج على اى حفلة لتامر وانت تعرف يعنى اية نجم الجيل تامر فنان شامل وموهوب وكل الناس الى بتفهم بتحبو تامر برنس الغناء ونجم الجيل وبعدين انت بتقول على تامر تربية شوارع امال انت تبقى اية انت باين من اسلوبك انك شوارعى ومبتفهمش وبعدين انت رايك ان تامر هيتبرا منى يوم القيامة فاحتفظ بالراى البايخ دة لنفسك علشان لانت ولا رايك يهمنى وبعدين انت ولا تعرفنى ولا تعرف تامر بتتكلم لية عن ناس متعرفهاش وبعدين ربنا الى هيحاسبنى مش واحد زيك ولا مليون من عينتك وانت بتوعظ وانت اصلا عاوز وعظة خليك فى حالك ولو فى كلمة عاوز تقولها قولها بينك وبين نفسك وانت وكلامك ملزمونيش ولا يهمونى بس انا حبيت اعرفك انت اية انت انسان جاهل ومبتفهمش تامر دة اول مطرب فى مصر هيوصل الاغنية المصرية للعالمية دة لوتعرف يعنى اية اصلا عالمية ويعتبر تامر احسن مطرب شاب فى مصر علشان جمهورة كبير وبيحبو بس مهما اقولك مش هتفهم اصل الى زيك خسارة فيهم الكلام روح اسمعلك (سعد الصغير ولا بعرور)دول شكلك وهتفهم اغانيهم علشان تامر دة الى بيسمعوة الناس الى بتفهم مهو متلاقيش عربجى ولا بواب ولا حيوان بيسمع نجم الجيل وبرضو بحبو غصب عن عينك وعين الكل واخبط راسك فى اتخن حيط انت غيور وحقود علشان لو مت مش هتكون حتى فى ربع تامر دة الظافر الى بيطيرو برقبة مليون زيك ومتتحشرش فى الى ملكش فية تانى ماشى وكلامك ميلزمنيش لاانا ولا تامر وربنا يخلية ليا ويحافظ علية من عين الى زيك (معبوووووووووووودةتامر.مادونا)

غير معرف يقول...

انا ايمن من السعودية شو هادى البنت شو مجنونة فى تامر حالها حال كل البنات مغرمة فية وتقول (معبودة تامر) هادى متيمة بتامر انا حالى من حالها واعشق تامر واغانية (عاشق تامر)

غير معرف يقول...

تامر با جامد الفيلم رائع يا معلم يا كبير انت نجم الجيل ونجم الدنيا كلها بس انا عاوزة اقول حاجة انتو لية بتقارنوة بعمر دياب وبتقولو ان تامر بيقلدة تامر شكل واستايل وعمر شكل تانى خالص وعمر لية جمهورة الى بيحبو وتامر لية جمهورة الى بيموت فية وفى ناس كتير محموقة على عمر علشان تامر واكل منو الجو انا كنت بحب عمر ولما تامر طلع مبقتش بسمع غير لية لية احساس فى الغنا عمرى ما سمعتو من حد ولا من عمر نفسة والى بيحب عمر يحبو والى بيحب تامر يموت فية بس بلاش تريقة على حد احنا مصرين زى بعض ودة شب زينا محترم وحساس ومحدش عارف تامر ممكن اية يحصلو لو شاف الحجات دى كفايا كدة حرام عليكو دة ماذاش حد فيكو وخلو عندكم دم ودين ومفيش حد يرضى يحصلو كدة لو فى مكان تامر والى بيكرهة اكيد علشان حببتو او اختو بيحبوة اكتر منو وبيحقد علية علشان كان نفسو يكون فى ربعة والبنات كلها تحبو ولو مبتحبوش حد لية بتدخلو على الصفحة بتاعتو يعنى رخامة وقلة ادب احتفظو برايكم لنفسكم ميلزمناش وحسو بتامر مرة واحدة فكرو معلش هو يستاهل منكو كدة ولا كان عملكو حاجة لو واحد شافو وسلم علية تامر عمرة ما هيتكبر علية فكرو وشوفو لو انتو مكانو مكنش حد قبل الهجوم دة كلو انتو بتجملو عمر على حساب تامر يبقى حرام عليكو بجد ربنا هيحاسبكو وربنا الى هياخدلو حقة من كل واحد ظلمو ولا قال علية حاجة وحشة وكل دة من زوقكم وتربيتكم وشكرا لاى حد محترم دافع عنو وقال فى حقة كلمة حق والانسان بيبان من اسلوبة اذا كان بنادم او حيوان ويارب حد من الى بيتريق على تامر يشوف التعليق دة ويحس كفايا تجريح كدة(معبودة تامر)

غير معرف يقول...

انا اشرف انا بموت فى تامر ودخلت الفيلم كذا مرة والفيلم بجد جامد وتامر عامل دور جامد موت وانا من عشاق تامر بس البنت الى بتقول (معبودة تامر )يا ريت تكتبى اميلك وانا هبعتلك حاجات لتامر جامدة موت علشان انتى شكلك كدة مغرمة بتامر دة الى يشوف تعليقك يقول جوزك ولا خطيبك هوة فى كدة بس ياريت الحب دة كلو يوصل لتامر هوة حد يلاقى الحب دة كلو ويقول لا وبعدين دة تامر متخافيش وتعليقاتك جمدة وخصوصا التعليق الى رديتى بية على الكلب دة (شرى)

غير معرف يقول...

فيلم رائع

santo يقول...

على فكرى احنا بنموت فى الهبل يعنى ايه تامر انسان زيو زى غيره بل فى احسن منه كتير احنا الحمد لله فينا احسن منه كتيييييييير لكن قليل ان حد يقدر نفسه ليه عطينه فرصه انه يكون احسن مننا احنا الحمد لله احسن منه علما واخلاقا

غير معرف يقول...

نفسي مين اللي معجبهوش الفيلم
تااااامممممر ده احلا وارق واادب انسان في الععععالم
اليلم تححححححححححفه ومنور بتامر

بمووت فيك ياقمرررررررررررررررررررررر عاشقه تامرررررررررررررر

غير معرف يقول...

على فكره ايه الكلام اللى بيتقال ده يعنى اه معبوده تامر يا شيخه حرام عليكى والله احنا نقول الفيلم حلو ولا لا دى ازواق وبلاش هبل

غير معرف يقول...

تامر انت ملاك انت نجم في السماء انا بحبك وبموت فيك يارب مزيد من النجاح و ا لفيلم بيجنن و ميهمكش كلام الناس الي متحبكش ilove you tamer hosny

عاشقة تامر يقول...

ببببببحبك تتتتتتتتتتتتتتتتتامر ممممممممممموت يانجم الجيل هو ده استمر يا برنسس

غير معرف يقول...

فيلم فاشل جداجداجداجداااااااااااااااااااااااااا
وتامر وحش وقام بدور فاشل

غير معرف يقول...

فيلم بايخ جداجداجداجداجداااااااااااااااااااااا

غير معرف يقول...

تامر وحش الفيلم
لان الفاظه كانت وحشة اوووووووووووووووووووووى

TAMER LOVERS يقول...

اولا تامر في قمه الأدب والأخلاق ثانيا أفلامه والله واكبر في عين الحاسد بتجيب اعلي ايرادات ثالثا تامر هيفضل نجم الجيل واسطوره القرن للأبد

غير معرف يقول...

الفيلم فاشل زي كل الافلام المصريه الاخرى

غير معرف يقول...

المصريين فاشلين في كل حاقه بيعملوها

غير معرف يقول...

تامر لاصوت ولا شكل قبيح جدا الله ياخذه

غير معرف يقول...

انا بموت فيك يا تامر وحلم حياتي اني اشوفك وانزل عندرجليك وابوسها واخدمك
انابعشق التراب اللي رجلك بتمشي عليه
واللي بيتكلمو عليك ناس ما بتفهمش
دا اكبر شرف ليهم كلهم انهم يبقو خدامين تحت رجليك
شرف ليهم يبوسو ايديك ورجليك

غير معرف يقول...

انا بمووووووووووووووت فيك يا نجم الجيل
انا حلم حياتي اشوفك وانزل عند رجلك الكريمة وابوسها واحطها على راسي من فوق
انا بعشق التراب اللي بتمشي عليه
انا حلم حياتي ابقى خدامك واعمللك اللي انت عاوزو
جزمتك تاج على راسي
اكبر حلم بحياتي اني ابوس رجليك يا نجم كل الاجيال

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار