قصة الجزء الثاني من فيلم عمر وسلمى


عمر وسلمى 2

تم الكشف مؤخرا عن بعض تفاصيل قصة فيلم عمر وسلمى 2 والذي قد قام بدور البطولة فيه في الجزء الاول تامر حسني ومي عز الدين وقد حقق نجاحا كبيرا، والجزء الثاني سوف يشهد دخول وجه جديد للسينما وهي مريهان حسين احدى متسابقات ستار اكاديمي 5.
حيث تلعب مي عز الدين دور الزوجة الروتينية بالرغم من الحب الجارف في الجزء الاول في حين يشتاق عمر - تامر حسني - الى ايام العزوبية والشباب فيرتبط بعلاقة عاطفية مع ميرهان حسين العاملة بشركة والده - عزت ابو عوف - وتكتشف سلمى تلك العلاقة وتكون سببا في احدى مرات الطلاق.
وتطلب الزوجة الانتقال لمنزل جديد حيث ان العمارة التي يسكوننها كلها سيدات فينتقلوا للعيش بعمارة فيها سيدة ارملة واخرى مطلقة وشخص شاذ جنسيا.
الفيلم من تاليف تامر حسني وانتاج السبكي ويعرض في صيف 2009، ومن المنتظر ان يطرح تامر حسني البومه الجديد في التوقيت نفسه.

مقطع مضحك من فيلم عمر وسلمى 1



تعليق المحرر :
واضح ان السجن علم في شخصية تامر حسني بامارة اختياره لشخصيات العمارة !!

59 تعليق:

غير معرف يقول...

الفيلم رااااااااااااااااااائع( توقيع عاشقو وخدعت) وهاد الفيلم بيوضح وساخة الرجال لانو عيونهم ما بتشبع خاينين وتحذير لاي بنت حابة واحد تتركو لانهم كدددددددددابين

غير معرف يقول...

الفيلم رائع بس هاد الفيلم بيوضح وساخة الرجال لانهم عيونهم ما بتشبع وبحذر اي وحدة حابة واحد تتركوا لانو الرجال مالهم وامان وكلهم بالاخر بيرمو ما تحكولي حدا بيحب بجد توقبع(عاشقة وخدعت)من فلسطين

غير معرف يقول...

والله خلينا نشوف ادينا هنضحك على خيابه تامر وتل دم مى كالعااااااااااااااده

ايه الجديد يعنى

fouaa المنصوره

غير معرف يقول...

والله انا شايفة ان تامر انسان موهوب جدا وكل اللى مش بيحبوه حاقدين علىه وياريت تسبوه فى حاله

غير معرف يقول...

تامر حسنى ده شخصيه غير محترمه نهائيا وانا شوفت وبجد احتقرته من اسلوبه اللى بيعامل بيه الناس

غير معرف يقول...

اصلا تامر دا زى العسل ربنا يوفقه

غير معرف يقول...

الناس اللي بيقللو من شائن تانر حسني فيه حد قاصد يعمل فيه كدا عشان خاطر مصالح شخصيه واللي عمل كدا من ناحيه فنانين كبار عشان تامر كان واخد اهتمام كبير فالفتره اللي فاتت وملحوض جدا فجاه السنادي عند نزول البوم حماقي ودياب ولاحظنا بردو فجاه بردو جروب اسمو كارهي تامر حسني وبنحب الهضبه وحماقي وجروب تاني بردو عالفيس بوك بنفس العنواد و فتره زمنيه متقاربه..يعني ازاي من يوم وليله كدا الناس كرهوه.......(صاحب العقل يفهم)

غير معرف يقول...

الى بيقول ان اسلوب تامر دا كذاب اساسا لانوا متعملش اصلا معاة والا يعرفوا اساسا

غير معرف يقول...

انا بشوف انو تامر زي العسل وامووووور كتير وهوا كل الي طلع عنو انو وسخ هادا كلها اشاعات عشان الرجال ما بحبو تامر حسني ( بغارو منو يعني عشان البنات بتحبوو ) وربنا يوفقووووووووو

تحياتي ........ عاشقة تامر

غير معرف يقول...

ولله تامر انسان رائع و شخصيته حلوة كتييييير ولله انا شايفة انو كتير شريف و للي ينقال عليه كلو كدب و تلفيق و رجاء لا تحكموا عليه هيك جربوا تتعرفوا عليه واكيد رح تحبوه

غير معرف يقول...

تامر كفنان موهوب جدا وبجد بعيش مع اغانيه لاكن الناس الي كارهينه لو لاحظتم كلهم رجاله طبعا معروف ليه عشن دي غيره

غير معرف يقول...

انا بموت في تامر ومي عز الدين وانشاء لله يارب يحققلوهم كل اللي في بالهم

غير معرف يقول...

يا جماعه هو الناس بقت متخلفه كده ليه مال الناس بالهضبه وحماقى وتامر وغيرو وغيرو الى تحبو اسمعولو والى ما تحبوش متسمعلوش مش تحب واحد وتسب فى التانى بطلو تخلف يا فاضييين

غير معرف يقول...

طيب صلو على النبى حقولكم حاجه
انا بحب افلام تامر حسنى بس مش بحب شخصيتو
ثانيأ انا كرهت شخصيت تامر حسنى لان فى بنت باست على رجلو
ثالثا تامر كان دافع فلوس للمعجبه اللى اتصلت بيه وقلتلو انا مستعده ابقا مراتك رقم 4 >>مش خلوق ولا محترم
رابعا بقا ودا الاهم >> اذا انت يا تامر بتحب مصر وبتغنلها واذا هربت من الجيش المصرى ودفت رشوه وزورت الورق علشان متدخلش الجيش؟
خامسا بقا انو فى فلم عمر و سلمى علم مى عز الدين شرب السجاير يبقا هو مش كويس مع انى انا بحب فلم عمر و سلمى
دا راىى بصراحه >> امضاء >>(يـلا بـأـى كل البنات اخواتى )

غير معرف يقول...

داه زي الخراب ده مش محترم خالص ابحثوا عن معلومات و حتشوفوا

غير معرف يقول...

انا علاء ــ بصراحه هو تامر يخنق فى حاجات كتير زى اخياره لكلمات البوماته وانه بيقول كلام يخدش الحياء زى مثلا ( اعتدزى للى هيجى بعدى ) والباقى انتوا عارفينه ياخى والله عيب عليك عاوز تبقى قدوه بكلامك ده لا والسبكى اللى معرفش جاى منين هو كمان بس هيا جت عليك ولا هيا هيفا احسن منك قول ياعم اقول كله عند العرب صابون
alaa_lover2009@yahoo.com

غير معرف يقول...

الفيم جنان وتامر ومي امامير وزي العسل

غير معرف يقول...

والنبي انتو ناس زى العسل ولا حد فاهم حاجة ولا حد عارف حاجة سعيدة بقى

غير معرف يقول...

انا بحبك يا تامر بجد وان شاء الله تحقق نجاح فى افلامك والله انت عمرك ما بتعمل فيلم وحش واحلى فيلم هو عمر وسلمى 1 وان شاء الله هيكون عمر وسلمى 2 وسيد العاطفى جميل وحالة حب احلى وانت احلى من كل دول انا بجد بحبك

amy love يقول...

انتو فضين وتامر دة ملوش لازمة عمرو احسن منة بكتير

غير معرف يقول...

حرااااااام عليك يا اللي قايل\ة انه تامر معطي البنت فلوس علشان تحكي معه وتقول يا ريت تتجوزو

في كتيرر مجانين فيه

غير معرف يقول...

انتو قلتو عنو كويس ولا مش كويس هو وصل للقمة ومافيش حدا قبلو يعني كلا مكم الفاضي مش حيأثر عليه ولو انو تامر مش صح مكنش وصل لهنا
عسل والنبي عسل

غير معرف يقول...

انا بموت في تامر حسني وهو احلى واحد في الدنيا كل على بعضه حلو وافلامه كلها رووووووووعة واكيد عمر وسلمى الجزء الثاني بيكون حلو ومهما بيطلعو عنه شائعات هو رح يبقى حبيبنا ورح يبقى بالقمةوهدولا ناس حاقدين عليه ومجانين برضواافضل مغني ومفيش احلى من كدا

غير معرف يقول...

تعرفو ان تامر بيأجر بنات عشان يترمو عليه فى حفلاته ده انسان مريض نفسيا

غير معرف يقول...

اية السفالة دي كترت اوي اختيار من يقوم بالشواذ الجنسي يا تري دي اوامر من ماما امريكا عشان نبين لها ان مصر تمارس الحرية علي ارضها فعلا برافو يا تامر علي تاليفك للفيلم ههههههههههه

غير معرف يقول...

ههههههههههه يا تامر

غير معرف يقول...

تامر حسني في القمه والي موعاجبه اكيد غيران وبعدين موهو الي يأجر بنات وكلن يرا الناس بعين طبعه وهو انسان موهوب ومحبوب وربي موفقه لان نيته وقلبه طيبين وكل شي يسويه توووب وكل الي بالخليج يحبونه والي برا الخليج كمان هو محبوب بكل مكان لانه من جد انسااان في القمه وبلا عمر دياب بلا هم راحت عليه اصلا ربي يخليلنا ملك الجيل تامر حسني حبيب الكل احبك ياتامر استمر ولا تهتم (امورت السعوديه)

غير معرف يقول...

يا جماعة زي مالكل عارف ان مينفعش نقارن عمرو دباب بعبد الحلبم حافظ ....بردو مينفعش نقارن تامر بعمرو

غير معرف يقول...

الغيرة مرة

منى يقول...

المشكله الحقيقيه إن الناس مريضه ببعضها وأول ما ييشوفو أى أحد نجح يبدأوا ييتكلموا عليه وبجد الفيلم رائع جدا ويعتبر من أفضل الأفلام الموجوده حاليا وأنا شايفه إن أى إنسان ييتمنى ييكون مكان تامر

غير معرف يقول...

والله انو اللي بيشتم تامر ما عندو زوق لانو تامر احس فنان في العالم ده واللي بيشتم الناس اللي بيحبوا تامر لو سمح بس ما يبقى بيشتم مره تانيه

غير معرف يقول...

والله الغبى اللى بيتكلم على تامر بالشكل دة يريتميتكلمش اصلا لانة مدخلش جوا قلبة اصلا وانتوا يا رجالة كلكم غيرنين منة لانة مش عشان احلى منكم ممكن فيكوا واحد عدل كفاية قلبوا ودمو وعندك حق يلى قولتى ان لما بيشوفوا حد ناجح واحسن منهم لازم يتكلموا فيها ناس باردة

غير معرف يقول...

انا بموت بنامر ومابصدق و لا شي ملي يقولوه عليه

غير معرف يقول...

تامر دمة زى العسل واغانية احلى واللى يحب بجد يسمع اغانى تامر حسنى بصراحة انا بمووووت فى اغانية واحساسة العالى ودخلت فيلم عمر وسلمى 1 مرتين والفيلم كان مكسر الدنيا وباين من اعلانات فيلم عمر وسلمى 2 انة جامد برضو وعايزة اقولوا ربنا يوفقك يا تامر وتعملنا اغانى وافلام كمان وكمان
وربنا ينتقم من اللى بيحقدوا عليك ودى مش حاجة تزعلك لان دة دليل نجاحك وربنا يوفقك

غير معرف يقول...

رأي إنه يجب على المرأة أنها تكون دائما أنيقة ومهتمة بنفسها وهكذا تكسب نضرات زوجها وحبه وفلم عمر وسلمى هو مجرد قصة لكن فيها عبرة وعندما لم يجد في بيته بحث خارجا و الرجال أنانيين يحبون كل شيء لنفسهم

غير معرف يقول...

تامر حسنى سخصيه غير محترمه

غير معرف يقول...

والله انا شايف ان تامر انسان موهوب ومحبوب من الجميع وكل افلامة ناجحة ومحدش يقدر يقول عليه فاشل غير كدة فهو انسان محترم ورقيق وحساس اوى

سحس يقول...

تامر حسنى فنان محترم تامر حسنى ده فنان الشباب وبيضحكنا كلنا وبرسم الفكاهه على وجوهنا

غير معرف يقول...

تاااااااااااامر بحبك مووووووت انا حسنى من غزه
تعرف انا نفسى اكون زيك واكون بغنى زيك انا شبهك على فكره

غير معرف يقول...

مين الى قال ان الفيلم مش حلو الفيلم رائع ومحقق اعلى الايرادات وكفايا ان تامر منورة وبعدين الجذمة الى بيقول ان تامر شخصية مش محترمة دة زبالة لانة ميحلمش صرصار زيك انو يشوفو مهو مينفعش كلب يشوف ملاك الكلاب بيشوفو الشياطين وبس والجذمة التانى الى بيقول انة كره تامر علشان بنت باست رجلية واللة دة هوة منى عينى وهدفى اللى انا عيشة علشانو انى ابوس رجلية قبل ايدية وبعدين انت مالك انا لو طلت التراب الى بيمشى علية كنت بوستو وعملتو وسام على صدرى وانتو اكيد بتغيرو منو لانة نجم وكل الناس بتحبو واكيد البنات صحابكم بيحبوة طبعا ناس بتفهم مش زيكم بحبك يا تامر وبموت فى التراب الى بتمشى علية
(معبودة تامر .مادونا)

غير معرف يقول...

يا ناس ما بينفع تحكو هيك تامر انسان موهوب ومشهور ومحبوب وكل الي قال عليه كلام مو منيح لانو غيران راح يقطع حالو وما في بنت بهالدنيا ما بتحبو انا بصراحة بموووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت في اشي اسمو تامر اتمنالو التوفيق دايمن ويا ريت الي عندو ايميلو يحكيلي اياه انا وكل رفيقاتي بدنا اياه ضروووووووريييييييييييي وشكرا (كيوت وبس)

غير معرف يقول...

حبيبي تامر الله يسسعد ايامك من جد كل العيال غيرانين منواللي في جده الله يوفقك احححححححححححححححححححححححححححححبك بس ابغي اعرف تامر كم عمره وفين عايش في مصصر الله يخليكم والله تعبت ادور بس قولولي

غير معرف يقول...

طيب يا جماعة صلوا على النبي الأول ثانيا هو تامر زي ما الكل عارف مغني و مؤلف و ملحن وان شاء الله هيخرج افلام اكتر و اكتر, انا من رأئي في تامر انو شخصيه مضحة جدا و مسليه و بيطلع في برامج كتييييير,و بيحب مصر مع عدم تبريرو لهروبو من الجيش دا طبعا شيئ تاني , و هو بيعمل البومات كتير و لسه فيه, و حجات كتير طبعا حلوة في شخصيته....بس,بس طالما فيه ايجابيات يبقى فيه سلبيات بردو,ان هو البنات بتموت عليه بطريقة مش معقولة,و طبعا ان بعد الظن اثم انو هو بيأجر بنات عشان تعمل الحركات دي ويا جماعة متنسوش ان كل ده على فيلم ,كل التعاليق دي على فيلم ,فااا..انا شايفه ان تامر انسان زي بقيت الناس
و بني آدم من البشر يعني انتو لو فكرتوا شوية ان تامر ده انسان يعني لا هو ملاك نزل عليكو ولا حاجة وحشة بردو انسان من بني البشر يعني المرتبة اللي وصل ليها اي حد فيكم يقدر يوصلها انت و انت و انتي كلكم تقدروا توصلوا للمراتب دي و اكتر منها كمان .بس
وارجو احترام رأئي.

غير معرف يقول...

الانسه مادونا حضرتك تعبدى ربنا مش التافه الى اسمه تامر وبالطريقه دى انتى الى بتجيبى الكلام الوحش له ولنفسك وهو مش اكتر من مجرد مغنى صوتة حلو وليه اغانى حلوة ووحشه مش ملاك يعنى وربنا يهدى الجميع .

غير معرف يقول...

تامرحسني مش بحبه لانه شعر السدر حسني

غير معرف يقول...

تامر لااحبه الانه شعر الصر حسني

غير معرف يقول...

انا بنوتة بموت في تامر انا بحبك جدا يا تامر ونفسي اتصور معاك والله والله بحبك

غير معرف يقول...

انا شايفة ان تامر حسنى لا يصلح ان يكون ممثل او مغنى

غير معرف يقول...

الذى قال ان اى انسان يتمنى يكون مكان تامر يبقى يتكلم بعد كدة عن نفسه عشان فى ناس اصلا مبتحبش اللى اسمه تامر ده اصلا

غير معرف يقول...

تامر مش افضل مغنى تامر اصلا مش مغنى ده فااااااااااااااااااااااااااشل و صاااااااااااااااااايع

غير معرف يقول...

انا لا افهم مين المجانين الذين يحبون واحد هارب من الجيش

غير معرف يقول...

انا لا اعرف من المجانين الذين يحبون واحد هارب من الجيش

غير معرف يقول...

ررررررررررووووووووووعععععععععععععععععةةةةةةةةةةةة شاهدة انا وماما و اخواتي على قناة روتانا سينيما كان فعلا يجنين

غير معرف يقول...

تامر حسني واطي و زبالة و ابن كلب و صفيق و جزمة .......... انا مصرية من العاهرة اصدي القاهرة يا كلب واحد زوج تلاتة مصر الخائنة الخوافة123 vive l'algerie a تز فيكم و في الي جابوكم

غير معرف يقول...

تامر حسنس مجرد شخص موهوب وحبوب فقط مش اكتر ولكنه هارب من الجيش هذا ك شيئ ضرب اثناء المظاهرات

غير معرف يقول...

لوو سمحتو الى يتكلب عن تامر والى يقول انو وسخ ترا دا كلوو كدب وانا من معجبااات تيمو وربي اني امووت فيه وكل الى بتقولو دا كدب في كدب وانا احبو واحب اغانية واحب افلامو والله يوفقو يااارب

تامر خليكـ كدا وكمل على كدا الله معاكـ

غير معرف يقول...

كس وزب

غير معرف يقول...

انتا كويس ولة اوي يا تمورا

غير معرف يقول...

انا بموت في مي عز الدين قموره بس موا اوفر شوي يعني فيلم شيكامار ماكان معها تمر بس في زفافها بتتزف باغنيه تامر ممكن تحبل لوماتسمع تامر بنات سخنه عصبن عنها بتزعل علي الفاضية والمليانه بتتلكك يعني

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار