عمرو دياب اكاديمي



قرر الفنان عمرو دياب اطلاق " عمرو دياب اكاديمي " وهو برنامج لاكتشاف المواهب الجديدة ، وقرر ايضا ان يزور بنفسه عدد من المحافظات لاكتشاف المواهب الغنائية في جميع انحاء جمهورية مصر العربية.

ونظام هذه المسابقة جديد حيث ان عمرو دياب سيقوم بنفسه باختيار المتقدمين من كل محافظة ومن ثم يتم عرضهم على لجنة التحكيم، وسوف تبدا فعاليات تلك المسابقة مع بداية شهر سبتمبر القادم.

من المقرر أن يسلم عمرو دياب النسخة النهائية من ألبومه الجديد إلى شركة "روتانا" في منتصف مايو الجاري، ليتم طرحه بالأسواق مع أوائل يونيو المقبل.
وكان الملحن محمد يحيى قد صرح لـ أن دياب ضم إلى ألبومه أغنية بعنوان "يهمك في إيه" من ألحانه وكلمات أيمن بهجت قمر وتوزيع حسن الشافعي.
كما سيضم الألبوم ثلاث أغنيات أخرى من كلمات خالد تاج الدين وهم: "حبيبي خلاص" من ألحان عمرو مصطفى و"طمني" ألحان البدري كلباش و"ياما" ألحان خالد عز.

28 تعليق:

غير معرف يقول...

انا علاء ــ يا عمرو انت جامد وبنحبك كلنا اوى اوى

غير معرف يقول...

بالتوفيق لمدرسة عمرو دياب الغنائية

غير معرف يقول...

طب سؤال وياريت حد يرد عليا دلوقتى هو هيكون فى مقر للاكاديمية دى واكيد فى بس فبن المقر ده

غير معرف يقول...

بجد هايبقي اكتر برنامج له مصداقيه في نوعيه البرامج دي لانو من حد هضبه

اكتر حد متعصب لعمرو والكل عارف كده

غير معرف يقول...

انا مش لقى كلام اقواله ليك بس الى اقدر اقواله هوه انك راجال محترم وفنان كبير انا بحبك اوى تحياتى ليك. معجبك الخلص Hassan.

Khaled Graphic يقول...

عمرو دياب دايما برنس

غير معرف يقول...

يا عمورررررررررررررررر يا جامد انت وبس الكينج

غير معرف يقول...

عمرو دياب الاسطورة وفى انتظار البومك والجديد الجامد زيك يا جامد

غير معرف يقول...

انا جورج وبحبك اوى يا اسطورة ومستنى الالبوم الجديد والجامد منك ياعمرو يا جاااااااااامد

yaso يقول...

ايه الروعة دى ياعمرو

غير معرف يقول...

اهم حاجه يكون فى عدل فى الموضوع وده المعروف عن عمرو دياب انه انسان محترم وبيفهم فى الحاجات دى

احمد يقول...

انا يا عمرو مش بحبك انا بعشقق مووووووووووووووووووت وربنا يوفقق وبجد نفسي اشوفك لو ثواني

غير معرف يقول...

انت غير اى مطرب وانت تستحق اكتر من كده واحلا حاجه فيك انك بتشوف الحاجات دى بنفسك ياعمرو يا جامد وبشكر الموقع ده لانو اجمل موقع بجد

غير معرف يقول...

الكبير كبير يا هضبة

غير معرف يقول...

انا بحبك جدا ياعمور وعمر ما حد هياخد مكانك ابدا ابدا وانت جامد موت ومافيش اجمد منك ولا تيمو ولا حد ربنا يوفقك وعلي فكرة انا صوتي حلو بجد فكرتك جميلة ربنا معاك ومستنيين البومك الجديد اللي ان شاء الله هيكسر الدنيا

غير معرف يقول...

انت بجد رجال ولا كل رجل مصر عشان انت الوحيد الحد دلوقتي مستهم بلفن وكمان المؤاهب باقي الفنانين كلو بيقول الله نفسي انا مش حقولك صوتي حلو انا مش حقولك اسمعني انا حقولك قدار وفهمني واكيد من اول الناس في المدرسه الموهبين هكون انا بس يارب المدرسه توصل مدينة الاقصر في كتير من المؤاهبين بس الي بيحسال ان عشان تبقي فنان تبقي بفلوسك وانت يا استاذ عمرو مش بفلوسك انت بصوتك وحساسك

حسام يقول...

الله عليك و على مشاريعك يا دياب
و دي فرصة لكل الموهوبين و جاية من مين؟ من قمة الهرم الغنائي
مستنيين الألبوم بفارغ الصبر يا دياب

غير معرف يقول...

يا جامد يا جامد
فكرة روعة وانا متاكد انها حتبقىخالية من المسخرة وقلة الادب لان الهضبة هو اللى عاملها ومشرف عليها
وكلنا مستنيين

غير معرف يقول...

ياعمرو ماتنسنيش في المسابقه بتاعتك انا بموووووووووووت فيك انا ادهم من الزقازيق وبغني حلو جدا( eng_adham1990@yahoo.com (0161317211

غير معرف يقول...

فكرة جاامدة اوى يا ماوو فعلا هضبة ودايس على الكل بس مش عارف كيفية الاختبار او فين ولا امتى بليز ردوا علياااااااا dabooor8888@yahoo.com

غير معرف يقول...

عمرو متنسانيش فى مسابقة عمرو دياب اكاديمى

عاشق الهضبه يقول...

والله فنان كبير يا استاذ عمرو وانا بأذن الله هشارك في الاكاديميه لاني انا صوتي كويس ونفسي اغني من زمان واخيرا الحمد لله هلاقي الفرصه مع حضرتك بلال محمد من القاهرة 19 سنه موبايل 0189016315

غير معرف يقول...

يا عمورررررررررررر يا جامد
بجد انت حد لا يعلى عليه
وانا احمد عبد الحميد
وبألف اغانى ونفسى انول الشرف ده
بجد دى هتبقى حاجة اضعاف اضعاف احلامى
وده الموبيل بتاعى
0141940212
ويا ريت الناس تفيدنى وتقولى هيبقى فين مقر الاكاديمية
وده الميل بتاعى
push_chap009@yahoo.com

غير معرف يقول...

عمرو دياب انت بجد فنان وانا شاعرة غنائية ونفسى اكتبلك انا امنية من بورسعيد

غير معرف يقول...

انتh فعلا الكينج وبجد نفسي اعرف المسابقه دي هتبدا امتي وفين بالظبط لاني بغني وان شاء الله صوتي هيعجبك جدا بس ياريت جدول المسابقه نعرفه ونعرف هتشرف بورسعيد امتي او لو المسابقه في القاهرة فين وامتي بالظبط لو سمحت والله صوتي جميل جدا ونفسي ادخل المسابقه دي
احمد شعبان
بورسعيد
ahmad_mena2008@yahoo.com
0101834549

غير معرف يقول...

الف سلامه عليك وعلى نور عنيك........
.ياحبيبى من الحزن والجرح والاسى.........
هوه انا زعلتك فى حاجه........
ده انا مقدرش على زعلك منى............
الف سلامه عليك..............
حبيبى.................
الف مليون سلامه.............
ده انته كل حياتى وانا اقدر ازعلك..............
مقدرشى...............
..........نمر المنصوره............

غير معرف يقول...

بنظره منك تقوليلى على كل اللى فى قلبك وتنسينى كل ما فى الدنيا و تخلينى اعيش فى دنيا تانيه و تحسيسينى انى بحبك مره تانيه .ومهما روحت وجيت مش هنسى نظرتك ليا. ومهما طال الزمن برده هتفضل نظرتك جوى

قلبى مش هنساها. دا انتى كل حياتى معقول هنسى حياتى طب مين فى الدنيا يقدر يعيش من غير حياته انا انسان موهوم بحبك ومهووووووووووووووس بجمالك ومعجب بنظره عينك الى بتخلينى مالك الدنيا وما فيها
بنظره منك تخلينى احبك من جديد
وكل ايام فاتت معاكى كانت ايام عمرى الجميله
بنظره من عينك
..................................تاليف نمر المنصوره.................... elnemr19

غير معرف يقول...

ناس كتير بيتكلوما عليكى ونصحونى انى اسيبك بس مش عارف قلبى ماله متعلق بيكى.
لما اسمع كلام عليكى بحس بغيره كبيره قلبى مش عارف يعيش من غيرك ولا ثانيه قادر ينساكى.
مش عارف اعمل فيه ايه مش عارف ابدا ينساكى ...............
ياقلبى ابعد عنها دى قصه حب مش كامله لكن احساسى بيشدنى مع ان قلبى كمان معاكى ياترى ده حب ولا عشق هسيب قلبى ومشاعرى واحساسى وكل عواطفى يردوا عليهم .
بس مش عارف احساسك تجاهى ..........(نمر المنصوره)من تاليفى 0197506447

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار