اكواد كول تون موبينيل


اكواد كول تون موبينيل2009
إتصل بـ 9999 واكتب الكود

اكواد منوعات

جنات – عليك بإيه 470008

جنات – حبيبي على نياته 470009

محمد نور- وحشتيني 470011

محمد الصاوي- نفسي أحبك 100188

روبى ياالرموش 280008

رامى صبرى بحس بيه 230012

16 تعليق:

غير معرف يقول...

عيز حلقات الوظاف

غير معرف يقول...

ارجوكم الرد بسرع

غير معرف يقول...

14/1/2010

غير معرف يقول...


الأستاذ الفاضل/ عمــرو الليثـى
مقدم برنامج واحد من الناس

تحيـــة طيبـــة وبعـــد ،،،
أبعث إليك بخطابى هذا أملاً فى أن تمد يد العون لى والإستجابة لحل مشكلتى فإننى أعمل بالشركة المصرية للغازات الطبيعية ( جاسكو ) ببورسعيد – قطاع الأمن منذ ست سنوات بدون عقد تحت بند عامل مقاول .. وأتقاضى مرتب ( خمسمائة جنيه )وأننى متـــزوج وأعــول أسرتــى .. حيث أبى متوفى .
وأنت تعلم يا سيدى الفاضل أن هذا الراتب فى الوقت الحالى لا يفى بمتطلبات الحياة فى وجود تلك الظروف الصعبة التى أمر بها .. فقد بعثت أكثر من شكوى إلى وزير البترول لتثبيتـــى .. ولم يستجيب لى !! فإن التعيين يتم بالشركة بالوسايط وليس بالأقدمية .
فأرجوا أن ينال إلتماسى هذا اهتمام ورعاية سيادتكم .

جعلكم الله عوناً لنا ..

وتفضوا بقبول فائق الإحترام ...

مقدمه لسيادتكم
الإسم : محمود محمد كامل رضوان
السن : 33 سنـــــــة
 ت/ 1360390/010 – 0360960/016

عرفه فواد يقول...

عرفه فواد احمد النمر يقول...
السلام عليكم ورحمة الله بسم الله الرحمن الرحيم استاذ عمرو الليثي وفقك الله لفعل الخير ونشكرسيادتكم على هذا البرنامج الرائع الاستاذ:عمرو الليثى تحيه طيبه وبعد انا عرفه فواد احمد النمر من قنا انا عندى 23سنه دبلوم صنايع من عام2005 وانا عطل خالى من اى وظيفه من حكوميه اوخاص كل وظيفه اتقدم فيه اترفض الانى عندى تشوهات حروق قديمه فى وجهى ولن يساعدنى احد لانى ابى متوفى منذو 6سنين كان ابى موظف فى شركة الوجه التوبيس الوجه القبلى النتقل والسياحه وعمل فى هذه الشركه منذم سنوات طويله ومعاش ابى ضايل500جنيه وانا اخ الكبر فى عائلتى وتكون من 3بنات واخين والعيش صعبه تعبت من كتر مادورنا على عمل له لكى يساعدنى فى ظروف الحياه ولكن عرفت ان مافيش شغل من غير واسطه وانا واسطتى ربنا وانت يجعل حضرتك سبب لتوفير فرصة العمل تساعدنى ولك جزيل الشكراانا عارف انك بتساعد الناس ودة اللى غلانى اكتب لك يارب يارب تقرا رسالتى وتساعدنى رقم تليفونى 0180842282 وتفضـلوا بقبـول فائـق الإحتـرام
مقدمــه لسيادتكـl
الاسم:عرفه فؤاد احمد النمر
العنوان/ مخافظة قنا _مركز قفط_قربة القلعه شارع الاثار

التليفون/0180842282

خالد فريد يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة السيد االأستاذ/ عمرو الليثى انا بستغيسبك انا خالد من قنا وانا موعوق فى اظرعى اليمان وانا طبي اى وظيفه فى اى مكان وانا رحت للمحافظ لحد ما الموظفين الهناك حفظو شكلى وانا عياش تحت خط الفقر وانا قبل كده رميت بنفسى قدام سيارت المحفاظ قنا أرجووك يا أستاذ عمرو الليثى ولك جزيل الشكر 0192996077 وانا سبق ليه النتحار وانا هنتحر 21/6/2010

يارا عبد العزيز يقول...

بسم اللة الرحمن الرحيم0انا سنى16سنة وموهوبة فى تقديم البرامج وعندى فكرة برنامج حتعجبك ممكن تتوسطلى فى قنوات دريم

يارا عبد العزيز يقول...

يارا عبدالعزيز سنى 16سنة محافظة قنا0مركز نقادة 0قرية الخطارة0 شارع العصارة0انا موهوبة فى تقديم البرامج ومايا فكرة برنامج جميلة جدا حتعجبك جدا وحتعجب المشاهدين بس فى مشكلة انى ممعيش واسطة تدخلنى التليفزيون 0وانا بشوف ممثلين ولاعبين كرة بيقدموا برامج 0لو سمحت تتوسطلى فى قنوات دريم

اشرف محمد يقول...

استاذ عمر بعد التحية
ارجو من سيادتكم قراءة رسالتى لئنى من احد المضرورين من السيد وزير المالية الاسبق والسيد وزير الدولة للانتاج الحربى د\ سيد مشعل وكمان من الواء \ رئيس مجلس الادارة الاسبق محمد امين رئيس شركة حلوان للصناعات الهندسية مصنع 99 الحربى .
والشكوى هى اننى كنت اعمل فى مصنع 99 الحربى لمدة 20 عاما وكثرة الظلم من قبا رئيس مجلس الادارة على العاملين بلمصنع تقدمد بطلب معاش مبكر وذلك لظروفى الصحية وكثرة غيابى وكمان وعدم مقدرتى للقيام بلعمل بقطاع الذى كنت اعمل بة وكمان فى اخر عام لية بشركة تم نقلى تعسفى من قبل رئيس مجلس الادارة الى قطاع اخر وكان رئيس هذا القطاع ليس بلمهدس المسؤل بعقلية العمل لاكن كان يتبع تعليمات رئيس الشركة بدون ما يفكر اية الى يمكن ان يفيد العمل والمهم ان يرضى رئيس مجلس الادارة وخلاص حتى دة لو جة على مصلحة العامل وكمان لما انتقلت عملت فى مهنة غير مهنتى ولااطيل على سيادتكم وتقدمت بطلب للخروج معاش مبكر وعلى اسرة خرجت وكان من ضمن احد الاسباب كثرة الدين على من البنك الذى كنت اخذت منة قرض لكى اقدر على سداد ديونى وكمان علاجى لائن علاج التائمين كما تعلم انة لايفيد احد من كثير من الامراض والمهم خرجت وكان المعاش ضئيل جداااااااااا وهو 250جنية ارجو من سيادتكم ان تنظرو الى المعاشات بنظرة المسؤلين لحتيجات الناس الذين يعشون معيشة مهينة جداااااااااااا نظرا لظروف المعيشة الحالية وارتفاع الاسعاروالغلااء الذى يعانوة كل المصريون من الى بيسمهم محدودى الدخل وانا واحد منهم وعندى 41 عاما ومتزوج وعندى ولد وبنت فى المرحلة التعليمية الابتدائية اتمنا ان توصل صوتى او اصوات الذين يا سدنجدون بك فى كل الاوقات
وجعلك الله عونا للمحتاجين واشكرك واسف على الاطالة
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اشرف محمد يقول...

استاذ عمر بعد التحية
ارجو من سيادتكم قراءة رسالتى لئنى من احد المضرورين من السيد وزير المالية الاسبق والسيد وزير الدولة للانتاج الحربى د\ سيد مشعل وكمان من الواء \ رئيس مجلس الادارة الاسبق محمد امين رئيس شركة حلوان للصناعات الهندسية مصنع 99 الحربى .
والشكوى هى اننى كنت اعمل فى مصنع 99 الحربى لمدة 20 عاما وكثرة الظلم من قبا رئيس مجلس الادارة على العاملين بلمصنع تقدمد بطلب معاش مبكر وذلك لظروفى الصحية وكثرة غيابى وكمان وعدم مقدرتى للقيام بلعمل بقطاع الذى كنت اعمل بة وكمان فى اخر عام لية بشركة تم نقلى تعسفى من قبل رئيس مجلس الادارة الى قطاع اخر وكان رئيس هذا القطاع ليس بلمهدس المسؤل بعقلية العمل لاكن كان يتبع تعليمات رئيس الشركة بدون ما يفكر اية الى يمكن ان يفيد العمل والمهم ان يرضى رئيس مجلس الادارة وخلاص حتى دة لو جة على مصلحة العامل وكمان لما انتقلت عملت فى مهنة غير مهنتى ولااطيل على سيادتكم وتقدمت بطلب للخروج معاش مبكر وعلى اسرة خرجت وكان من ضمن احد الاسباب كثرة الدين على من البنك الذى كنت اخذت منة قرض لكى اقدر على سداد ديونى وكمان علاجى لائن علاج التائمين كما تعلم انة لايفيد احد من كثير من الامراض والمهم خرجت وكان المعاش ضئيل جداااااااااا وهو 250جنية ارجو من سيادتكم ان تنظرو الى المعاشات بنظرة المسؤلين لحتيجات الناس الذين يعشون معيشة مهينة جداااااااااااا نظرا لظروف المعيشة الحالية وارتفاع الاسعاروالغلااء الذى يعانوة كل المصريون من الى بيسمهم محدودى الدخل وانا واحد منهم وعندى 41 عاما ومتزوج وعندى ولد وبنت فى المرحلة التعليمية الابتدائية اتمنا ان توصل صوتى او اصوات الذين يا سدنجدون بك فى كل الاوقات
وجعلك الله عونا للمحتاجين واشكرك واسف على الاطالة
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

غير معرف يقول...

السيد الاستاذ
تحيه طيبه
اولا اقوم بعرض الاتي عليكم حيث لم اجد مفر من الكتابه لكم كي توصلي هذا الموضوع لمكانه الصح وهو ايضاح بعض ماجري ويجري في المعهد القومي للبحوث الفلكيه والجيوفيزيقيه بحلوان حيث لم يكم من الممكن ايضاح مثل هذه المعلومات من قبل ومع الثوره المباركه اصبح ممكن:
1- بعد زلزال 1995 تعهدت الدوله بإنشاء شبكه قوميه لرصد الزلازل ورصدت اموالا كثيره تقريبا من بند الكوارث ولكن للاسف تم ضياع واهدار كثيرا منه لدرجه ان الاجهزه التي تم شراءها من الخارج تلف بعضها وتم اهدار مايقرب 45 مليون جنيه وقد تم نشر ذلك الموضوع بالجرائد القوميه انذاك وتم التحقيق ولكن في ذلك الوقت تم تسويه الموضوع كما كان معهود .
2- داخل المعهد يمكن ان يتم شراء نفس الجهاز لاكثر من قسم لعدم التنسيق مما يكلف البلد كثيرا.
3- تم تخصيص تقريبا مبلغ مليون جنيه من هيئه السد العالي للبحوث بمنطقه توشكا بعد ذلك ولكنها لم تتجه لتوشكي الا بجزء لايكاد يذكر من قيمه هذا المبلغ والباقي.....لاندرى اين وجه.
4- تقوم هيئه السد العالي بدفع تمويل سنوي للمعهد في إطار مشروع المركز القليمي للزلازل باسوان ولكن هذه المبالغ لاتصرف في الاتجاه الصحيح حيث تصرف في غير اغراض الصرف علي المركزمثل الصرف علي مواضيع اخري في المعهد مثل تزاكر طيران سفر للخارج ومكافاءات كبيره علي الرغم من انها مخصصه للمركز.
كما انه يتم عمل مناقصات لشراء اجهزه ويتم سفر ناس للخارج ثم تركن هذه الاجهزه دون عمل لبعض العيوب او قله كفاأتها ثم يتم طلب تجديدها واحلالها علي الرغم من انها لم تعمل مثل الاجهزه التي توضع في الابار لقياس المياه الجوفيه وهذا هو الموضوع المهم حيث سيم قريبا شراء اجهزه جديدا للمره ال 00 وطبعا فيها سفر للخارج
5- تم عمل مناقصه لشراء اجهزه زلازل من كندا لصالح مركز اسوان ومن ضمن الشروط ان يتم تدريب 5 افراد للعمل واستخدام هذه الاجهزه فتم سفر عدد 2 من مركز الزلازل و3 من هيئه السد العالي احدهم مدير عام علي الرغم من انهم لا يتبعون المعهد ولا يقومون بالعمل او استخدام هذه الاجهزه ولا يعنيهم الامر لذلك حتي لم يكملوا فتره اقامتهم بكندا وعادوا قبل الفتره المخصصه؟ لصالح من؟
6- تخصيص مبالغ شهريه لمجموعه بهيئه السد العالى من المركزوهم لا دور لهم الا انها علاقات وخدمات . ارجوا من الله ان يري هذا الموضوع النور حتي تتكشف عنه الحقائق ولكم طرقكم الخاصه ورجالكم للتوصل الي انها حقيقه

غير معرف يقول...

السلام عليكم تحيه طيبه وبعد انا بنت من تورايتام ونفسي اعمل لقي معا استاذ عمرو الليثي وشكرا التليفون 4480088 العنوان قريه الاطفال sosمتبع لها الهيئه المصريه لقري الاطفاللرعايه الايتام

غير معرف يقول...

ا م وعليكم اولا انا بحب حضرتك اوي استاذ عمرو واملي في حضرتك كبير جدا انا حضرتك اسمي احمد السيد السيد ابراهيم من بورسعيد انا شغال في شركه صيانكولتنفيز مشروعات الغاز للعقارات ببورفواد بورسعيد انا شغال فني برج المراجعه الاخيره لتتفيع الغاز وحضرتك انا داخل في السنه ولسه يوميه وعمالين يجيبون ناس من الشرقيه ومن السويس ويعينوهم وولاد البلد غضبنين عليهم فحنا عاوزين حقوقنا ولا امن صناعي ولا تعين ولا اي حاجه احنا مش بنيادمين ولا زم نعيش احنا زي ميكون لسه في عهد مباركانا عندي 19 سنه ومقديقي بتتكسر حضرتك هو الي يمشي بما يرد الله هيفضل تحت واحنا بنتعب ونشتغل مش حراميه فا مش عارفين نمشي غلط ولا صح نفسي حضرتك في حجات كتير نفسي اريح ولدي عشان هو راجل مريض فنا بتكلم بحرقه بعد ازن حضرتك اهتم بهذه الكلام وساعدني وده رقمي 0188918987 وايميلي mido.elsyed@yahoo.comسلام وعليكم

18/7/11

غير معرف يقول...

الى السيد المحترم عمرو الليثى اما بعد التحيةانا اسمى حامد محمد المتولى اتقدم بشكوى ضدد فساد يوجد صاحب مصنع طوب طفلى اسمة عادل محمد الصديق بكفر العرب يستخدم اسطوانات الغاز الكبيرة المدعمة فى مصنع الطوب ولا يوجد اى معدات امان مما تسبب فى حريق هائل فى غرفة اسطوانات الغاز الذى يزيد عدادها عن 400 اسطوانة وادى الحريق الى وفاة ابتى وجيهة حامد ولم يتم اى اجراء قانونى ضددة مع اننا حرننا محضر فى مركز فارسكور دمياط ولم يتم ضددة اى اجراء وشكرا لكم

غير معرف يقول...

الى الاستاذ عمرو الليثى اما بعد التحية انا اسمى حامد محمد المتولى اتقدم بشكوى ضدد فساد يوجد صاحب مصنع طوب طفلى اسمة عادل محمد الصديق بكفر العرب يستخدم اسطوانات الغاز الكبيرة المدعمة فى مصنع الطوب ولا يوجد اى معدات امان مما تسبب فى حريق هائل فى غرفة اسطوانات الغاز الذى يزيد عدادها عن 400 اسطوانة وادى الحريق الى وفاة ابتى وجيهة حامد ولم يتم اى اجراء قانونى ضددة مع اننا حرننا محضر فى مركز فارسكور دمياط ولم يتم ضددة اى اجراء وشكرا لكم

غير معرف يقول...

الى السيد الاستاذ عمرو الليثى اما بعد التحية انا اسمى حامد محمد المتولى اتقدم بشكوى ضدد فساد يوجد صاحب مصنع طوب طفلى اسمة عادل محمد الصديق بكفر العرب يستخدم اسطوانات الغاز الكبيرة المدعمة فى مصنع الطوب ولا يوجد اى معدات امان مما تسبب فى حريق هائل فى غرفة اسطوانات الغاز الذى يزيد عدادها عن 400 اسطوانة وادى الحريق الى وفاة ابتى وجيهة حامد ولم يتم اى اجراء قانونى ضددة مع اننا حرننا محضر فى مركز فارسكور دمياط ولم يتم ضددة اى اجراء وشكرا لكم

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار