نتيجة الثانوية العامة 2010 المرحلة الاولى والثانية


قرر الدكتور احمد زكي بدر وزير التربية والتعليم اعلان نتيجة الثانوية العامة 2010 في النصف الاول من الاسبوع القادم وينتظر ان يعلن عن اسماء الاوائل يوم الخميس وتعلن النتيجة على الانترنت يوم الجمعة ليلا او السبت صباحا.

وقد قامت الوزارة ببيع نتيجة الثانوية العامة المرحلة الاولى والثانية الى اربع جهات استثمارية لاعادة بيعها للطلاب عبر رسائل الموبايل sms وبهذا العقد تتحصل الوزارة على اجمالي مبلغ 197 الف جنيه بعد عقد عدد من المزايدات المالية على حق بيع النتيجة.

وعلى جانب اخر تقرر خفض مهلة تقديم التظلمات على نتيجة الثانوية العامة من 60 يوم الى 15 يوما فقط لاول مرة.

ويمكن لطلبة الثانوية العامة معرفة النتيجة عبر موقع الوزارة او بوابة الثانوية العامة التابع للوزارة بعد الاعلان عن ظهورها رسميا.

187 تعليق:

غير معرف يقول...

مشكوررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

غير معرف يقول...

شكرا علي المعلومه الجديده التى اضفها وزير التربيه والتعليم بانه خفض مدة التظلم ياترى فيه اضافة تانيه تنكد وتضايق طلاب الثانويه ولا اكتفي بذلك

غير معرف يقول...

انتوا متاكدين ان النتيجه هتطلع يوم الجمعه باليل

غير معرف يقول...

ايه ده حرام عليك كده يا زيكو (زكى بدر) الله يخرب بيتك شبه ما انت ناوى تخرب بيوت الناس هو انتا جى الوزارة دى علشان تعمل زى ما ابوك عامل فى وزارة الدخلية

غير معرف يقول...

رائع من وزارة الاتربية والتعليم اخوكم فى اللةmido

غير معرف يقول...

رائع من وزارة الاتربية والتعليم اخوكم فى اللةmido

غير معرف يقول...

حرام عليكووووووووووووووووو هههههههههههههههه

غير معرف يقول...

اذا ولى الامر لغير اهله فانتظر الساعة

غير معرف يقول...

رائع جدا

غير معرف يقول...

انا ازهري بس اصحابي خائفين من النتيجة هل هي جن وانا مش عارف هههههههههههههههههههههههههههههههه

غير معرف يقول...

متسالوش هي كده كده بينه النهارده بكره بعده فمتقلقوش وعلي العموم اللهيجيب مجموع عارف واللي مش هيجيب برده عارف فخشوا ناموا بدري هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

غير معرف يقول...

هى المجميع حلوة ولا

غير معرف يقول...

مشكوررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر حودا جادووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

غير معرف يقول...

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام

غير معرف يقول...

الوزير دة جزمة اووووووووووووووووووي

غير معرف يقول...

اياك متظهرش ف الميعاد دة وانا كنت ولعت فيكم علشان القلق دة هههههههههههههههههه

غير معرف يقول...

الله يسامحه..
الله يخرب بيته ..
الله يخده ويخلصنا منه

غير معرف يقول...

احب ابشركوا يا جماعة ان الاول جايب 93%

حســــــــام يقول...

لالالالالالالالالالالا.....
الأول هيجيب 99 وكسر وتلاقوا في ناس كتير جايبة مجاميع عاليه
بس مش هيبقى في وسط
هتلاقي يا إما جايب 99 وده نادر لما تلاقيه
وهتلاقي اللي ....... ( نزل بقى الشاطر أوي هيجيب ما بين 93 و 96 والشاطر 90 و 93 والمتوسط فوق 85 لحد ال 90 إنما يقولوا بق إن الطب هياخد من 70 و80 في المية ده كلام هجص
هي المجاميع هتقل شويةواللي كان عامل حسابة على كلية والله ممكن وممكن


وربنا معانا

غير معرف يقول...

الاول جياب كااااااام؟؟!!! ليييييييه يعني
معتقدش ان الامتحانات صعبه لهذه الدرحه؟؟ الله اعلم...

غير معرف يقول...

والله شك

غير معرف يقول...

والله باين كدة محدش هيدخل كليات

عبدالله يقول...

الحمد لله ربنا ريحني وخلصت ثانوى ودخلت هندسه ...............ربنا معكم

عبدالله هندسه ميكانيكا يقول...

ويوم اعلان النتيجه كانت ىاعاصبى باااااايظه على الاخر

mony يقول...

حسبي الله ونعم والوكيل في الوزير ده

غير معرف يقول...

hesho_1994@yahoo.com
انانانانا اباباباااب ررررر رؤؤؤؤ
اتهبلنا بسببكم حرام عليك
وهوه ده اللي انتو عايزينو


h من العريش

غير معرف يقول...

7araaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam msh ha2ool aktar mn keda

غير معرف يقول...

h كوثر خيرك

غير معرف يقول...

ياداخل بين البصله وقشرتها حط قطرة علشان هتدمع من ريحتها

غير معرف يقول...

ربنا يوفق الجميع بس ليه كده يا دكتور ليه تكتم فرحه 80 مليون

غير معرف يقول...

تحب تقول اية فى ثانوية العامة حسبنا الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

ربنايستر يارب يعنى هيا هتبان انهارده مستعجلين ليه كدا ههههههههههههههههه

7oda يقول...

ربنا يستر علي النيجه لان احنا وقعنا في وزير زباله

غير معرف يقول...

يارب

غير معرف يقول...

ربنا يوفقهم

randa يقول...

ربنا يوفقهم

غير معرف يقول...

وفيها اية يعني لو كلنا جبنا مجاميع كويسة وكل واحد يدخل اللي هو عايزة وكنا فرحنا كلنا وفرحنا اهالينا وكل الناس اللي حوليناولا اية ياجماعة هههههههه

غير معرف يقول...

والله الامتحنات كانت بسيطه جدا جدا
وكانت سهله للمذاكر
وكلها جايه من كتاب الوزاره
وانا من الناس الى هجيب 55%
وهخوش هندسه
وهفرح كل العائله

غير معرف يقول...

ان شاءالله هننجاح كلناربنا معانا احسن من الوازير قولو يارب وان ساء الله هيسمع مننا جميعا

غير معرف يقول...

فااااااااااااشل يازكى بدر
انت لست اهل لهذه الوزارة

غير معرف يقول...

اساسا احمد زكى بدر دا اللى عامل فيها مصلح كان فى هندسةجامعة اسيوط والدكتور نزله فى مادة راح ابوه رفدله الدكتور وطلعه

طالع بالغششششششششششششششششششششش
ياغشااااااااااااااااش

غير معرف يقول...

يخرب بيتك ياوزير يا زبالة اصلا انت لو عندك دم كنت استقلت عن وزارة التعليم لكن للاسف ربنا ابتلانا
بانسان متخلف اوى وفاشل اوى

غير معرف يقول...

متقلقوش ان شاء الله طووووول ماحنا مع بابا زكى يبقى اللول هيجيب زى مابابا عايز وادمنو انا كنت السنين الى فاتت كنت من الاوئل بس انا قولت لاهلى انى طالعة السنةدى طلعة بمواد رغم سهولة بعض الامتحانات طلما بابا زكى قال ان الى هيجيب 85فى المائة هزوره فى بيته وانا الحمد لله مش عايزه اتعبه معيا

غير معرف يقول...

انا فى ثانوية عامة وربنا يستر على النتيجة علشان احنا بجد كلنا مرعوبين علشان دى مش مناظر امتحانات تجلنا وحسبى اللة ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

النتيجة يا شباب امتى

غير معرف يقول...

وحدو

غير معرف يقول...

حتى نتيجة الثانوية بعتوهامابقاش فاضل حاجة تبيعوها غيرنا بس ياخسارة مش هنجيب أي فلوس لأننا بالعربي مانساويش مليم في سوق البنيأدمين ....ياللعار الذي لحق بالمصريين اتقي الله ياوزير التربية والتعليم .. ولكن أي تربية وأي تعليم وهل كل زيــــر ينفع وزيـــــــــر ؟

غير معرف يقول...

على فكرة الناس اللى بتقول ان الامتحانات مش صعبة للدرجادى احب اقول لهم ان الامتحانات كانت دمار وصعبة جدااااااااااا خاصة الرياضة و الانجليزى و احب اقول لكم اللى ايده فى المياه مش زى اللى ايده فى النار

غير معرف يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل في أحمد زكي بدر وكل القائمين علي الإمتحانات

غير معرف يقول...

الظاهر يا جماعه انو الراجل ده عاوز يضرب بي الجزمه زي ايوة بس المره ديه مش هتبقي جزمه وحده يا عسل انت هتلاقي 50مليون جزمه وشم بقي

غير معرف يقول...

يا جماعه الراجل ده خوخه مش عاوز اقول خوخه يعني ايه بس في ناس هتفهم

غير معرف يقول...

ليه بيعمل كدةفينا حراااااااااااااااااااااااااااام عليه فيها ايه لما يفرح 80مليون ده حتي الي مش في ثانوي بيفرحوا معنا منك لله ربنا علي المفتري وعلي كل ظالم

غير معرف يقول...

هو الراجل الي اسمه الوزير ده جبوه وحطوه في الوزارة عشان يحزن البشر هية الناس نقصة حزن واضح انه شايف ان الناس سعيدة ومبسوطة والفلوس مرمية علي الارصفة فقال لما احزنهم شوية هنصحكم نصيحة اذا بوليتم فلا تقل يارب عندي هم كبير بل قل ياهم عندي رب كبيير وربنا قادر علي مفتري وربنا عارف ان الواحد تعبان طوول السنة واكيد ربنا هيجازي كل واحد علي قد عمله

غير معرف يقول...

يعنى هو الطلبة لو نجحو هيشتغلوا خليهم يصقطو احسن حجة البليد مسح التختة

غير معرف يقول...

انا نفسي حد يجيب 85 عشان يمشي ويجي واحد انضف

غير معرف يقول...

انا بصراحة مش فاهمة اللى بيكره الوزير اوى كدة ومش عاجبه يروح يعمل انقلاب بدال التعليقات الزبالة واللى عندة كلمة يلمها مش كلام فى الهوا وخلاص وتلاقى اللى كاتب اجمد تعليق دة اجبن واحد اللى انا مقتنعة بيه ان الامتحانات كانت صعبة

غير معرف يقول...

والله انت يا زكى بدر شكلك كدة مش هتعمر فى الوزارة عشان قراراتك الزبالة

غير معرف يقول...

على الطلاق بالثلاثة الواد ده دزمة وابن دزمة.......يا زكى يا دزمة يالى ملكش لازمة

غير معرف يقول...

بصوا بقي كله كوم وكلامي انا كوم تاني
مااااااااااااااااااااشي؟
اللي مش عاجبه يشرب من البحر__________________________
انا هقول كلامي ومش عايزه حد يقاطعني___ اوك؟
اولا:اناهجيب 50% يعني هفرح اهلي بيا والوزير والبلد كلها وبكره كله يقول عبقريه زمنها
ثانيا :مش عايزين نتعب الوزير علشان كده محدش يجيب اكتر من 80% ____ اوك؟
ثالثا:وده الاهم زيكو(زكي بدر)يعني ده زباله و الزباله تقرف تبصله علشان كده عينوه في وزارة التربيه والتعليم اهي وزاره زباله زيوه واحنا هنستني ايه من بلدنا الحبيب غير القرف ووجع القلب كفايه بقي
احنا اخدنا كتييييييييييييير اوي

غير معرف يقول...

انا تفسى اعرف امتى بالضبط بالضبط احنا مرعوبيين وفى انتظالر الصادمه

غير معرف يقول...

ايييييييييييييييه يا جماعه مش كده خليكو كووووووول شويه ربنا هيستر انشاء الله

غير معرف يقول...

حسبي اللة ونعم الوكيل فيك يا وزير يا معفن

غير معرف يقول...

يا جماعة قولو اللهم اجرنى فى مصيبتى خيرا و اخلفنى خيرا منها .ويلا وزير يابن التيتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

غير معرف يقول...

يعني لامتي هانستني اعصابنا خلاص

غير معرف يقول...

بجد حرام نذاكر طول السنة و نحرم نفسنا من ابسط حقوقنا عشان حلم كل طالب فى الثانوية العامة انه بيقى حاجة بس الحمد لله بابا زكى حرمنا من هذا الحلم كل االاقدر اقوله حسبنا الله ونعم الوكيل فيه وفى كل ظالم بس يا جمعا متقلقوش بكرة ربنا يعمل فى ولاده ذى معمل فينا

غير معرف يقول...

على فكرة كل اللى بيغلطوا بألفاظهم وعبراتهم ..تذكروا ومايلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد
وعلى فكرة انتوا مش عاجبكم تصريحات وقرارات الوزير لانها مش على مزاجكم ..لكن لو كان اعلن ان النتاج 100% كنت اكيد هتدعوا له بس دايما الطريق الصح بيزعل الناس

غير معرف يقول...

منه لله بجد أنا على أعصابي ..

غير معرف يقول...

الله يخرب بيت اهلك يا زكى بدر زى مابتخرب فى الثانويه وحياة امك هى الثانويه كانت كده على ايامك يا جاااااااااااااااااااااااااااهل

سمكه يقول...

انا خلاص ناويه اعيش حياتى بلا ثانويه بلا قرف منك لله يا احمد يا زكى عقدتنا ومبقاش فارق معانا حاجه...

غير معرف يقول...

انت يا زكى جاى تحاسب الطلبه دلوقت ماحاسبتش ليه الحكومه اللى طلعت اشاعة انفلونزا الخنازيروجعلت الطلبه فى خوف من العدوى وثانيا حاسب المدرسين اللى صرفتوا لهم مرتبات لهم على عدم شرح المناهج فى المدارس وكانوا الطالب اللى يحضر يقولوا له روح بيتكم انت جاى ليه هى باءت كده جاى تجازى الطلبه وسيبت الوزارة الزباله

حسام مصطفى يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم بالرغم من فترة الامتحانات الصعبة علينا جميعا ان نرضى بالامر الواقع ونحترم وجهة نظر وقرارات الاخرين وادعو الله ان ينال كل طالب على مايتمناه

غير معرف يقول...

منك لله يا زكى كان حقهم يسموك غبي

غير معرف يقول...

كدة عيب قوووووووووى لما تغلطوة فى الوزير لمحترم انتو مش بعجبكو الحاجة الصح ولكل مجتهد نصيب

غير معرف يقول...

السلام عليكم: محدش يخاف من امتحان الدنيا مهما كان صعب اصبررررررروا وكل واحد هياخد نصيبه. ومفيش داعي للشتائم دي

غير معرف يقول...

الله يخرب بيوتكم

غير معرف يقول...

الوزيرالمحترم حسبى الله و نعم الوكيل فيك و فى الى وضع الامتحانات وضيع مجهود الطلبة والاباء والامهات
حرام عليكوا انتوا مبتحسوش بألام الناس

غير معرف يقول...

ربنا ياخدر يا احمد زكي بدر

غير معرف يقول...

ربنا ياخدك لامتحاناتك اللي زي الخره دي انا كده مش هجيب الهندسه منك لله انت واللي حاطين الامتحانات عقدتونا في حياتناوخلاص ربنا ياخدكم ويارب النتيجه متظهر خالص اشكال وسخه

غير معرف يقول...

سلام

غير معرف يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل روح يا شيخ ربنا ينتقم منك

غير معرف يقول...

انا مش هقول ولا هزود اكتر من الكلام اللى اتقال بس هو لو عنده دم وشاف التعليقات دى كان شنق نفسه بس تقول ايه بقى .....ربنا اسمه المنتقم الجبار ويسلام كده لما يخدله دعوه ام قلبها مقهور على ابنها يجعلها من حدك ونصيبك يا مان

غير معرف يقول...

ده مش ذكى بدر ده غبى وحش يعععععععععععع

غير معرف يقول...

اشكرك ايه الوزير وساعد اكتر على اصلاح الدوله انت من حقك تكون رئيس جمهوريه

غير معرف يقول...

يخرب بيتك شو عملت هالامتحنات ربنا يخرب بيتك يارب يارب انت جذمة وابوك انضرب فى مجلس االشعب انت يا وزير التعليم فااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسد

غير معرف يقول...

اين النتيجه يازيكو احنا علي نار نار ياحبيبي نار

غير معرف يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل انا مش عارفه هما عاوزين ايه والله احنا على اعصبنا حرام كدا بجد

غير معرف يقول...

لا بجد حسبي الله ونعمه اولكيل ربنا على كل ظالم ربي انى مسنى الضر وانت ارحم الراحيمن برحمتك استغيث انت ربي وانت حسبي توكلت عليك لااله الا الله الحى القيوم لا تاخده سنه ولا نوم وهو العزيز الحكيم

غير معرف يقول...

انت عارف يا مستر زكى بدر على لما تيجي بنتك تدخل ثانويه عامه السنه دى يعنى هتغيرلها نظام التعليم وانا عارفه كده بس ان الله يمهلك ولن يهملك هتشوف مهما عملت حتى لو دخلتها جامعات خاصه

غير معرف يقول...

شعار احمد زيكو بدر افحت يا ابن ادم فى الكتاب فحت الوحوش كدة كدة هيجى من اللى مافتحتوش

غير معرف يقول...

انت عارف يا مستر زكى بدر على لما تيجي بنتك تدخل ثانويه عامه السنه دى يعنى هتغيرلها نظام التعليم وانا عارفه كده بس ان الله يمهلك ولن يهملك هتشوف مهما عملت حتى لو دخلتها جامعات خاصه



إرسال تعليق

Source Nogoomfm.Blogspot.Com : http://nogoomfm.blogspot.com/2010/07/2010.html

غير معرف يقول...

ينتقم منك ربنا ما انا قاعده فضيالك بقه جتها نيله اللى عوازه خلف

غير معرف يقول...

عيب كده يا جماعه بلاش الشتيمه كله شتيمه شتيمه امال فين الضرب بقه

غير معرف يقول...

ايه هو فى تعليم دلوقت كله فى الكلتش وسلامى للوز وخرطوه للوز

غير معرف يقول...

ربنا ينتع النتيجة بالسلامة ويطمنا عليها يارب وينجح جميع طلبة الثانوية العامة والحمد لله على كل حال

غير معرف يقول...

السلام عليكم انشاالله خير يا شبا متقلقوش انا كنت زيكم برده والحمد لله دلوقت انا بسنة خامسة طب طنطا وصاحب اكبر جروب بالكلية وعامل رحلة جامدة لكل طلبة الغربية والمنصورة الى دريم بارك وطبعا اتوبيسات مكيفة واللي حابب يشارك يبعت عالياهو eastern_eagle2004وده موبايلي 0129663630

غير معرف يقول...

انا هقول حاجة بسيطة اللي عاوز يتعلم يسافر برة واللي مش ناوي يوفر كلامه علشان مهما قعدنا نقول هيفضل قاعد ف الوزارة لانه ببساطة عاجب الحكومة والاستاذ نظيف معجب بيه ع الاخر لانه بيوفر فلسوس الدولة اللي احنا بنهدرها وكمان بيتاجر بينا وخليه يوفر واللي فووووووق يوفروا هما كمان واضح كلامي طبعا

غير معرف يقول...

انا حاجة اخيرة احب اضيفها للدكتور اللي في طب طنطا ايامك غير ايامنا ووزيرك غير وزيرنا ع الاقل وزيرنا بيغير لل...... هه انت عارف بقي و عموما ربنا يوفقك ويارب اقدر اجيب المجموع اللي يدخلني هندسة وانا بحلم اجيب 95 بس شكله ف الاخر هيطلع كابوس مش حلم

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا زكى بدر

طالب ثانوية يقول...

ياا جماعه نتيجه تانيه وتالته ثانوي عام طلعت انا جيبت 77% عقبالكو ولولولولولولولوي

غير معرف يقول...

انا مش عارف الدكتور \احمد ذكي بدر هيعمل فينا ايه ياجماعه بس ربنا معانا وان شاء الله الكل هينجح

غير معرف يقول...

يا جماعة النتيجة لسة مطلعطش الاخ اللى بيقول جاب 77% عرفها منين اكيد بيهظر على العموم ربنا ينجحنا جميعا وربنا يستر علشان انا مرعوبة من النتيجة

غير معرف يقول...

انا الدكتور اللي بكلية طب طنطا وحابب بس ارد ع اللي ردت عليا من شوية احنا لما كنابالثانوية كانت الامتحانات نار زفت واصعب من دلوقت بكتير وانا شفت امتحاناتكم يمكن الاصعب بس الانجلش وعالعموم ربنا يوفقك يا رب وتجيبي هندسة

غير معرف يقول...

يا جماعة صلوا على رسول اللة لا اله الا الله محمد رسول الله انا فى ثانوية عامة و ربنا يستر انا سيبها على ربنا

غير معرف يقول...

النتيجة امتي هموت من القلق والله بجد حرام انا تعبت

غير معرف يقول...

يعني انتوا اللي عايز مصلحتكم تكرهو على الاقل هيبان الشاطر من اللي انتو فاهمين الباقي بقى الوزير ده بيفهم يعني انتوا كان عجبكوا اللي فات

غير معرف يقول...

عيب كل الكلام ده انا مش فى ثانوية لسة السنة الجاية بس التعليقات دى عيب اوى لطلبة ثانوية عامة انتو تعتبروا صفوة المجتمع بعد الاعدادي ومحدش بياخد اكتر من نصيبه ولعله خير لو مدخلتش الكلية اللى بتحلم بيها ممكن تكون حاجة كويسة فى الكلية التانية دى وما من دابة الا على الله رزقها محدش يزعل على النتيجة قدر الله وما شاء فعل اسفة طولت

غير معرف يقول...

يا زكي يا بدر الله يخرب بيت امك

غير معرف يقول...

عيب جدا منعلمنى حرفا صرت له عبدا عيب ياجماعة الكلام ده انتو طلبة محترمة

غير معرف يقول...

انا همووووووووت يارتنى ما كنت دخلت ثانوى ولا زفت مالها الصنايع كدة كدة هعيد السنة دى يااااااااااااااااااااارب استر

غير معرف يقول...

يلعن دين ام دى مرحله تعليميه بنت دين كلب لدين ام دى حوارات فكسانه
يا عم اللى يجيبه ربنا كويس انت وهو بس برده الوزير ده هياخدوا مغرى فى الاخر ابن دين الكلب تلاته دين اللى جاب دين امه ابن دين كلب

غير معرف يقول...

انا بجد مبسوطه من الدكتور احمد زكى بدر اصل فى بنات وشباب بيدخولوا الثانويه ومفيش حد عنده المعرفه للدخول يعنى بالعربى فاشلين

غير معرف يقول...

انا نفسي مش كل وزير يجي يجرب فينا حاجة شكل واحنا ال نشيل النتيجة ارحمونا احنا بشر والله العظيم

غير معرف يقول...

عيب عليك قوى يا اخ ياللى بتسب بالدين وياريت تكون محترم شويه واكتب تعليقك بادب

غير معرف يقول...

صبث

غير معرف يقول...

يا جماعة نصيحة اخت اكبر منكو ياريت تلجاو لربنا شويه وادعوه وفى كل الحالات لزم نقول الحمد لله لان كل حاجه مكتوبة ويمكن ربنا جعل الوزير ده سبب للى هيحصل ده ومتنسوش لازم تقول الحمدلله اول متعرف نتيجتك دا ربنا بيقول\ولان شكرتم لازيدنكم\بدعيلكو كلكم والله وادعولى انا كمان لانى فى كلية تربية

غير معرف يقول...

ely 7asal dah fi sale7 kol ely 3ayez y7a22 hadafo w ely mesh ad el sanawya el 3ama myd5olhash

غير معرف يقول...

اللهم اجرنى فى مصيبتى واخلفنى خيرا منها
ومنقدرش نقول غير ان ربنا يهديه علينا
وربنا يستر
وان شاء الله كلنا هنفرح وهنفرح اهالينا
بس انالى عتاب للوزير ان المفروض فكره ده ينفذه من اول السنة
مش يجى فى اخر السنة ويخبطنا امتحان تجريبى وامتحانات بالشكل ده
وقولوا بس ربنا يسترها فى التعليم ورصد الدرجات
كفاية اللى شوفنه
ولا نقول الا ما قاله لنا ربنا
"لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم"

غير معرف يقول...

انا طالب فى اعدادى يعندى انت لو ولادك فى ثانوى حكومى كنت هتعمل كدة؟ ارجو الاجابة انا هو قلقان على كل طالب ربنا يوفقكم ويوفقناوالكلام دة للوزير طبعاً

غير معرف يقول...

روح ياشيخ الله يحرق دمك واعصابك ذى كل طالب وولى امر عذبتنا معاك باين انت اوسخ من ابوك

غير معرف يقول...

يارب استر وعدى الكام ساعة دول على خير

غير معرف يقول...

حسبى الله و نم الوكيل يعنى احنا نعد نزاكر طول السنة ونزلين وطالعين فى الدروس وفى الاخر نتساوى باللى مفتحش كتاب تصلا و الله حرام

سايباها علي ربنا يقول...

يااااااااااااااارب مش طالبين منك غير النجاح والتوفيق يارب لاتخذلني فاني اتضرع اليك بان توفقنا فانت المعين

ربناااااااا كبييييييييييير وقادر علي كل شئ يقول...

ياجماعه عمر ربنا ماهيضيع تعبنا عالفاضي اصبروا ان الله مع الصابرين ولكل مجتهد نصيب ويااخي ياللي بتتشم انت وهو ادعوا ربنا احسن انه يوفقكم بدل مانفضل نشتم وندعي علي الوزير هو اه السنه دي امتحاناتنا كانت صعبه بس نعمل ايه هو الضعيف ف البلد دي متاكل حقه دااااااااااااااااايما

اتقوا الله يقول...

ياجماعو متزعلوش
الامتحانات كانت صعبة ع الكل والمجاميع قليلة على الكل وكدا مجاميع الكليات كلها هتنزل
وربنا مبيظلمش حد
وعيب أو ينفضل نشتم في الراجل وخصوصا انه معملش حاجة غلط
هو بيحاول يصلح القرف اللي في التعليم بس هي جت فيكم عشان انتوا في الاول
مش المفروض ان واحد يجيب 99%
لانه كدا عبقري جاي يتعلم ليه
الامتياز من 85% ياجماعة في كل دول العالم الا عندنا يبدأ 99.5 %

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ربنا يكرمك يا صاحب الموضوع ويكرمن ويكرم الجيع ان شاء الله
هل اوائل الثانوية العامه و النتيجة ظهرت ولالا او حتى واحدة منهم ؟

غير معرف يقول...

....(ويكرمنا ) ..... ( الجميع ) .... اسف

غير معرف يقول...

ان شاء الله الوزير دة هيمشي قريبامستقيل او مطرود او مغتيل ويموت ونرتاح كلنا ولا يوم من ايام د/يسري الجمل ولسة هنروح كليات وبدل ما ندعي علي احمد غبي محاق هندعي علي هاني هلال او غيرة لو اتغير

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل فيك هتضيع طلاب الثانوية العامة وعايز تقضى على البطاله انت كدة بتقضى عليهم هما

غير معرف يقول...

حضرتك احسن وزير يتولى فى نظري
الله يعمر بيتك
يارب تحاول تصلح من التعليم دة
انا طالب فى الصف الثانى الثانوي
اشكرك كثير الشكر على هذة الامتحانات المشرفة والجميلة
وبس انا عاوز حضرتك تعمل كدة مع كل الدفعات
التوقيع طالب مخلص محب لتعليم الكويس 97% باذن الله

غير معرف يقول...

الأخ اللى ف كليه طب طنطا بيقول ان الأمتحانات بتاعته زفت فين الكلام ده انا حليت جميع امتحانات الثانويه العامه السابقه من سنه 95 لغايه 2009 و ملقتهاش فيها اى شئ م الصعوبه

غير معرف يقول...

غطونى و صوتوا النتيجة النهاردة امضاء طالبة فى ثانوية عامة

غير معرف يقول...

حسبي الله ونعم الوكيل في اللي ضيع مستقبل شباب الثانوي و ربنا على الظالم عشان كدة هتكون هندسة و طب فاضيين وهو غرض الوزارة

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياذكى بدر الله يخرب بيت امك يا ابن المتناكة هتخرب بيوتنا

غير معرف يقول...

ليه بتعملوا فينا كده حسبي الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

حسبى الله وتعم الوكيل فيك يابن ذكى بدر ضيعت املنا ومستقبلنا

غير معرف يقول...

أية يا جماعة عامالي تشتمو ف الوزير لية دا راجل زي الفل دا حت مش حاسس بالطلاب ولا باهالي الطلاب دا راجل
زب**ة عادي يا عني ما فيش مشكلة و قال ياعني هوا دا
المشكلة الوحيدة كلوهم ولاد تيييييت الواحد مش عايز يغلط ف حد و ربنا يستر و النتيجة تتطلع كويسة يارب
انا باردو طلاب 2 سندويتش عادي يا جماعة انا عن نافسي مش مستعجل براحتهم ان شالله يطلعوها السنة اللي جاية نو بروبلم باي بقا كفايا كدة

غير معرف يقول...

يا جماعة لو اى حد عرف أى أخبار عن النتيجة يطمنى حتى يقوووووووول ايه أخر الاخبار أنا هموووووووووووووت من القلق وربنا يكرمنا جميعا يا رب

غير معرف يقول...

امتي النتيجة بقي

غير معرف يقول...

ياجماعه النتيجه هتظهر امتى انا اتخنقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Tota يقول...

ربنا يسامحه هنقول ايه بس ؟والله العظيم ما كنت بنام والمرسين كانو بيجولى لغاية4الفجر وبعد ما اخلص الدرس ده البس جرى وانزل علشان درس الساعة6الصبح وكل مادة فيها درسين وبالذات الرياضة يبقى فى الاخر يجيب اسئلة من بره المنهجويبقى ده جزاتنا فى الاخر

غير معرف يقول...

يا جماعة الدكتور بتاع طب طنطا بيعمل اعلان لرحلتو مش اكتر انما بالنسبة لنتيجة الثانوية العامة كل طالب وطالبة هيتكتبلهم في الشهادة من تحت (حمرا)-امضاء السيد وزير التعنية والتزبيييييييييييييط

غير معرف يقول...

انا بس عندى تغليق بسيط الوزير لما يفكر يدينا الامتحانات التجريبية قال امتحانات آخر السنة هتبقي فى المستوى ده فين بقي الكلام ده الامتحانات التجريبية كانت بتتحل بسهولة فين بقي الامتحانات الوفت اللى جابهالنا بجد حرام عليه اللى هو بيعمله فينا ده هو جاى الوزارة دى علشان يعقدنا فى التعليم ولا جاى يعمل ايه بالظبط ربنا ينتقم منك

غير معرف يقول...

ممكن اعرف بقى النتيجة هاتظهر امتى ياريت حد يرد عينا

غير معرف يقول...

ياجماعة نتيجة الاوائل ظهرت

غير معرف يقول...

هما الاوائل فى الادبى واحد بس

غير معرف يقول...

امتي بقي تظهر النتجة عشن نرتاح

غير معرف يقول...

يا جماعة الوزير اعتمد النتيجة و هتظهر النهاردة الساعة 12 بليل و قال انها اسؤا نتيجة تم الاعلان عنها وان الناجحين فى المرحلى الاولى لم تتعدى مجاميعهم ال60% ربنا يستر وتعدى على خير علشان انا مرعوبة

غير معرف يقول...

ربنا معانا

غير معرف يقول...

يا جماعة الزير اعتمد النتيجة و هتظهر النهاردة الساعة 12 بليل و قال انه اعتمد اسؤا نتيجة للثانوية العامة وان الناجحين فى المرحلة الاولى لم تتعدى مجاميعهم 60% ربنا يستر وتعدى علشان انا مرعوبة

غير معرف يقول...

ياجماعه الاوائل ظهرت علي موقع التربيه و التعليم

غير معرف يقول...

ربنا يوفق الجميع وسماح تجيب 97ونص ويكرمنا فيهاآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين

غير معرف يقول...

ربنا يوفقك ياسمسم وتجيبي المجموع اللى عاوزاه وتدخلي الكلية اللى نفسك فيها تحياتى( فارس)

غير معرف يقول...

انا ابى عنده السكر لو جراره حاجه بسبب النتيجه انا هقتلك يا وزيز يا فاااااااااااااااااااااااااااااااشل

غير معرف يقول...

كسمك يايوزير يا فاااااااااااااااااااااااااااااشل

غير معرف يقول...

الوزير ده طيزززززززززززززززز

احمد يقول...

انتا وزير فاااااااااااااااااااااااااااشل وسياستك فااااااااااااااشله وربنا يخلصنا من الحمير الى زيك

غير معرف يقول...

الناس هتلقيه منك ولا من الحمار الكبير

غير معرف يقول...

يااااااااااااااااااااااااارتنى مدخلت مدارس

غير معرف يقول...

لو انتا حاسس بالناس انتا والحمار الكبير مكنتش عملت كده بس انتوا اصلا مش بشر انتوا اموات مشيييييييييييين على الارض حسبنا الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

احنا مواليد تـجارب الوزارة أول من فرض عليهم الصف السادس الابتدائي و آخر من فرض عليهم نظام الثانوية العامة المرحلتين و أول من فرض عليهم الوزير بدر

غير معرف يقول...

ده وزير ابن كلب وحمار وسياسته زيهههههههههههه

غير معرف يقول...

احنا مش عارفين نعمل ايه كل ده علشان الجامعات المفتوحة والله العظيم حرام حسبى الله ونعم الوكيل انانفسى اجيب مجموع عالى ومش عايزة ادخل نفسى ادخل اعلام بمجموع عالى علشان مش عايزة واسطة من اى حد عايزة ادخل بمجهودىعلشان افضح اصحاب النفوذ اللى خربوا البلد منهم لله

غير معرف يقول...

حكومه بنت كلب والوزير الكلب الكبير عامل زى ابوه كلهم ولاد وسخه وفشله وهما الى جيبنا ورا اهلينا يصرفوا علينا علشان نشرفهم نوقع فى ولاد الوسخه دول يضيعوا تعبنا وتع اهلينا

غير معرف يقول...

بلاش شتيمة علشان ميخدوش حسنات بسببنا لان خسارة فيهم اى حاجة

غير معرف يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل فيك يازكى بدر انا لو جبت 50% هضرب نار يارب فرح كل الطلبة وكل اب وكل ام

غير معرف يقول...

نتاتم

غير معرف يقول...

dddddddddddddddddddddddddddd

غير معرف يقول...

ggggggggggggggggggggggggg

غير معرف يقول...

النتيجة ظهرت ياجماهة

غير معرف يقول...

النتيجة0 ظهرت ياجماعة

غير معرف يقول...

كلمه واحده للوزير
احاااااااااااااااا

غير معرف يقول...

حسبي الله ونعم الوكيل
المفروض الوزاره تتعدل الأول وبعد كدا نبص للطلبه
دانا ف صناعه قسم حاسب آلي
الكتب بتاعتنا فيها غلطات كتير
بس قلبي مع ال ف ثانويه عامه بجد ربنا معاكوا

غير معرف يقول...

النتيجه فقط برقم الجلوس او الاسم بدون الرقم القومى
http://sciencebenha.alafdal.net/montada-f71/topic-t7699.htm#71886

غير معرف يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل وعليه العوض فى تعبنا وفلوسنا اشوف فيك يوم يازكى يابدر اميييييييييييييييييين

غير معرف يقول...

555555555555555555555555555555555555 a7a

غير معرف يقول...

بسم الله وبه نستعين انا فى الاول مش عاوز اشتم بس هقول ايه ربنا يسامحو و كسمك على كسمين امك على ديك ابو امك وي

غير معرف يقول...

حرام والله

غير معرف يقول...

حد بيعرف ينيك علشان الوزير محتاج

غير معرف يقول...

انتم يا جماعة ظالمين الوزير دى اسمها وزارة التربية والتعليم والوزير بيربى الاهالى وبيعلمهم الادب

غير معرف يقول...

http://link7.co.cc

غير معرف يقول...

يا متناك يا ابن الوسخة بطل تجيب امتحانات متناكة زيك انت بتتخزوء كتير اخر الناس ما هتزء هتبعبصك زى ابوك واخر الرسالة يا كس امك يا متناك

غير معرف يقول...

يا جماعة الوزير ده عامل نفسة ايه وكمان هو كلامه فاضى هو عشان مسنود من ناس كبيرة يبقى خلاص والله انا مش عارفة اعمل ايه ينزل امتحانات صعبة لطلاب و هو اصلا عمره ميعرفش شكل الامتحان يبقى ليه وزير كده مينفعش هو فاكر عشان مسنود يبقا هيستمر مسير اللى سندينو هيموتوا وهو سعاتها ولا ولا ولا ولا ولا ولا ولا ولا ولا ولا ولا ولاو حاجة و هيوقفوه عن العمل اللى هو بيظلم فية الناس يا ظالم يا ظالم يا وزير

غير معرف يقول...

انا اسراء انا نفسى اشتمك من زمان ياب البل الكلب على اللى انت بتعملوا فينا حرررراممممممممممممممم

غير معرف يقول...

الوزير كرهنه فى الدراسه حرررررررررررررررام

غير معرف يقول...

هو شكلوا مفرحش وهو صغير فى بيطلع خلقته فينا حررررررررررمممممممممممم

غير معرف يقول...

مشكورررررر

غير معرف يقول...

baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار