التصفيات النهائية للمسابقة



اولا احب ان ارحب بكل زوار مدونة نجوم اف ام وكل عام وانتم بخير بمناسبة عيد الاضحى المبارك

ثانيا احب ان انوه ان هذه مدونة غير رسمية لاذاعة نجوم اف ام فنحن ليس لنا اي علاقة بالاذاعة
وان جائزة الفائز بالمسابقة هي الدعايا له هنا فقط
وقد اعلنا ذلك منذ البداية

المتسابقون الاتون هم المتسابقون الذين وصلو ا للتصفيات النهائية والذي سيحصد اكبر عدد من الاصوات هو الفائز بالمسابقة والجائزة هي صفحة دائمة بالمدونة ووضع صورته ان وجدت لمدة لا تقل عن شهر بالصفحة الرئيسية وكل الصفحات

التصويت يبدا من اليوم وينتهي ليلة راس السنة الذي سيعلن عن الفائز يومها
شكر خاص جدا لكل المتقدمين ومع اخلص التمنيات لكل المتسابقين

المتاهلون للتصفيات هم :

تامر عبد الرؤوف محمد







*******************************
عمرو محمد عبد الرحمن محسن





****************************

محمد حجازى رضوان حسن








*****************************

أحمد المصرى


أوعى تفكرى!!
لا متفكريش إنى حقيقى بجد أنا فعلا ممكن أكون حبيتــك!
لا متصدقيش أى كلام أنا قلته ليكى وفكرت كدة أنا رضيتك!
لا متكشريش أنا مش قصدى إن أنا عمرى ما يوم حسيتك!
قلتى أنا عايزة أعيش وحياتك قلتى أنا حستها أنا لما لقيـتك!
كان صعب أقول مفيش أى كلام جوايا ليـــــــــــــــــــكى!
الكلام سهل وكتير وأكتر من حقك أنا إلى عملته ليــــكى!
قلت أنا أيوة معاكى! علشان صعـــــــــــبت عليا عنيكى!
ده بقى ممكن يبقى زنبى معاكـــــــــــى ومع ناس قبليكى!
دلوقتى جاية لية بس تتــــنططى؟! قال يعنى بتظبطى!!!!
كل إلى ضاع فى هواكى!!!
ده لسة برضه مش عايزة تتعلمى!! ماتردى إتـــــكلمى!!!!!!!
مين قال أنا أبقى معاكى؟


*************************

سمر عز الرجال عبد المنعم

كنت عايز تبيع و اديك بعت من زمان
وياريتك بعت الرخيص ده انت بعت
الغالى الى اشتراك
ما نصحكش بالروجوع تانى لقلبى
فلبى معتش مستحمل اسأك وخلاص
اكيدلى انه نساك
م ل ع و ن
الحب اللى يجرح فى كرامه انسان
احنا بنحب علشان نتحب ولاعشان
نتهان!
جرحتنى مره وقولت استحمل ده برده
حبيبى ومصدقت لقيته من بين الناس
جرحتنى تانى وقولت معلش مسير
الزعل للنسيان
لكن تغيب وترجعلى بجرح لا كده كتيرانا بشر مش اله والى اتحمله انهارده تانى يوم هكون فيتاه
لما ملائيش حبى يتقابل باحسان
يبقى سبنى من ده حب ولان عمرى
يضيع بلاش

***********************

احمد بهجت

مستبعد من المسابقة مؤقتا
نعتذر لك يا احمد بسبب الظروف اللتي حدثت
مع الوعد انه لو ثبت فعلا ان اصواتك صحيحة ان شاء الله تاخد المركز الثاني
Very sorry



***************************
محمد مصطفى محمد سليمان

إلى حب مستحيل
عندما ينتابني شعور بالفرح
أكون وقتها في وادي من بكاء
وسط بحور شائكة
وطيور الرثاء
وأشجار ضاحكة
يروني من فوق السماء
وخلف الظلمات الحالكة
تدمع
دموع بلا انتهاء
تصنع بحور عالية
تتحد معها نجوم السماء
وأصداف البحر البالية
تنفجر أواصل كأواصلي
وتنظر أعين كعيني
إلى أجسام عارية
تلاحظ خلستي
فتختبئ خلف ظلالها
أجساد واهية
ترقص
على نغمات ضحكتي
أو على دموع تصرخ
صرخات عالية
وتهطل السماء مطرا
ونظرات شاردة
فينزل على خديها عطرا
تجمعها في قلوب باردة
تغليها
وتطفئها
وترميها
إلى صدور دافئة
فتسيل على شعري
كوردة منطفئة
تخرجني من أوقات الغياب
إلى حقول السراب
وأصحو قتيل
إلى حب مستحيل
أتلقى عزاء نفسي
في وقت الأصيل
وتأتي ساعة فراقها
ترنو إلي ببصرها
وتقذفني بجمالها
فأنسى قلبي بقلبها
وتتألق
كسمكة فضية
ترتمي في حضني
لا أدري إنسية أو جنية
فتقصيني ظهرها النحيل
وتذهب راحلة
ويدفع الهواء شعرها الطويل
يداعب أنفي
فتنهال دموع وعويل
نبكي كلانا
خلال ابتسام هزيل



واخيرا كل عام وانتم بخير
مع تحيات مدونة نجوم اف ام

Happy New Year
And Happy Feast
Thank you all my dear visitors
Wish you best of luck



0 تعليق:

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار