اشاعة وفاة اللمبي - محمد سعد


اللمبي

اكد محمد سعد اللمبي بطلان ما تردد من اشاعات حول وفاته اثناء قيامه بعملية زرع شعر وانه يعرف جيدا من قام باطلاق تلك الاشاعات، التي تسببت في قلق كبير بين اهله واقاربه وجمهوره ايضا وانهالت عليه الاتصالات التليفونية الفترة الماضية.

واكد سعد انه يرجو من مطلق تلك الاشاعات ان يتقي الله وان الموت بيد الله وحده، وان ذلك ليست اول مرة بل تكررت كثيرا اشاعات عن وفاة محمد سعد.

محمد سعد من اشهر افلامه : اللمبي، عوكل، بوحة، اللي بالي بالك، ويعد فيلم "الطريق الى ايلات" اول افلامه السينمائية

86 تعليق:

غير معرف يقول...

We r all loves u mohamed

غير معرف يقول...

يامحمد ياسعد كلنا بنحمك وخايفسين كدا عليك

غير معرف يقول...

يا عم م تموت وتريحنا
بلا خيبه

غير معرف يقول...

انا كنت انه اءشاعه الله يكون فى عونك اخيك عبدالرحمن عادل سعدالدين

غير معرف يقول...

يامحمد انت رجل مؤمن باللة فلا تؤثر هذة الاشاعات فيك انا حبيبك محمود عفان

غير معرف يقول...

بنحبك يامحمد

غير معرف يقول...

انا نفسي اعرف محمد سعد دا ولا غيره بيقدمو لينا ايه ولا بيفدونا بايه بالعكس دا بيستنزفو فلوسنا وبيستخو بينا..نصيحه ليك يامحمد سعد اتقي ربنا محدش من الناس دي نفعك يوم الحساب..وخد عظه من اللي قبلك وماتو ..محدش هيخلد كله هيموت ففكر هتقول ايه لربنا بعد لما تموت

غير معرف يقول...

محمد سعد أنت ربنا بيحبك لأنه ذكرك بيوم وفاتك راجع نفسك واستعد لليوم ده قل إن الموت الذى تفرون منه فإنه ملاقيكم ثم تردون إلى عالم الغيب والشهاده فينبؤكم بما كنتم تعملون

غير معرف يقول...

خلى بالك اليوم دة جاى جاى مفيش مفر منة اتقى الله فى الى بتقدمة لينا هتسائل عيلية انا خايف عليك

غير معرف يقول...

و ايه يعنى اهمية خبر وفاة واحد زى محمد سعد ....ما اللى احسن منه بيموتوا ...و كلنا هنموت ....هو مين الاراجوز ده اصلا ....ايه اهميته يعنى ....اللهم الا انه انسان و الموت برده له هيبة حتى ان الرسول عليه الصلاة و السلام وقف احتراما لجنازة رجل غير مسلم
بصراحة وفاته و امثاله مكسب و ليست خسارة ,.....

هبة مجدى ام محمد يقول...

محمد سعد ايه يامؤمنيييييين حرام اقترب للناس حسابهم وهم فى غفلة

غير معرف يقول...

في ايه ياجماعة .. والله محمد سعد ماعملش حاجه غلط وهو مش جابركم علي انكم تشوفوه ولا يستنفذ فلوسكم غصب عنكم واللي مش عايز يشوفه مايشوفهوش والنقد المفروض يكون باسلوب كويس خصوصا ان كل واحد اتكلم موضح انه مؤمن بربنا والمفروض يكون عارف النصيحة بتكون ازاي .. اتقوا انتوا الله في انفسكم وربنا يهدينا واياكم

ابو حسن يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل
في الاشعات الكادبه

غير معرف يقول...

ربنا يهدى كل مسلم الى الطريق المستقيم والحمد لله على نعمة الاسلام وكفانى بيها نعمه اخى محمد ربنا عز وجل يذكرك بلموت اللى كل واحد منه بيفر من سماع اسمه انا مش ضدد اعمالك انا ضدد هذه المهنه لانها حرام فى الاصل انت ستحاسب على اعمالك الذى فرضها عليك رب العلمين وليس الاعمال اللى فرضها على المخرج او المؤالف

غير معرف يقول...

الحمد لله أنك بخير والاشعه مش هتزيدك شهره وربنا يعينك فى أعمالك القادمه لما فيه من خير للمسلمين

غير معرف يقول...

ان شاء الله خير ومفيش حاجه وهيرجعلنا بسلامه

Unknown يقول...

ايه الردود البايخه دى
محمد ياسعد ربنا معاك وحسبى الله ونعمه الوكيل فى اللي طلع الاشاعات دى وانا بموت فيك

سيد يقول...

اللهم لا شماته في المرض بس انا مش بحب التفاهة وكل اعمال الراجل دا تافه يا جماعه دا راي وانا حر

ايه اللمبي ولا عوكل كل الفليم تزعيق وصوت عالي والاخر كرر واحد يقوم بدور 5 ممثلين ليه خلاص مفيش غيرة في مصر
وان كان فعلا مريض ربنا يشفي الجميع ويشفيه امين

غير معرف يقول...

بصراحة افلامك كلها ليس لها اى معنى ولا تقدم اشياء تفيد مجتمعنا فارجو ان تتقى الله فى شبابنا الذين يقلدون ما تفعل وهى اشياء ليست مفيدة لهم ولا لمجتمعاتنا

غير معرف يقول...

انتو فعلا ناس زى الزفت وشتمتكوا اكتر من كده كمان بس عيب هنا بقى عشان اللى بيقرى المهم ربنا يخليك يا محمد سعد وفعلا انتى بتقدم البسمة والضحكة وده محدش يحرمهم واحب اوى اقول ازااااااااااااى تشمتوا وتشمتوا فيه وبعدين تقولى قال الله والرسول ؟؟؟ احب افكركهم باليهودى اللى كان بيرمى فضلات وقاذورات على باب بيتا الرسول ص ولا عمرنا سمعنا ان الرسول سبه او امر بمعاقبته حتى وكمان عرفنا انه راح زاره لما لاقاه مبقاش يبعت تانى زى الاول

فين الكلام ده دولوقتى يارب ارحمنا من اللى بيدعوا انهم افضل مننا فى الاسلام يارب وفقنا كلنا ودخلنا جنتك يارب اللى عصاك اهديه ووفق اللى بيحط البسمة على وجهونا فى الايام دى واللى اتملت بالناس اللى فاكرين نفسهم احسن منا فى الاسلام

غير معرف يقول...

واللة انا شايف ان محمد سعدمش فنان سىء او انسان وحش علشان الكلام دةانما هو ممثل كوميدى بيحاول ان يخلى الناس تنسى همومهم فى الحياةمن ضحكة او ابتسامة بس مش علشان ياخذ فلوسهم زى ماقال الاخ محدش فينا بيروح السنيما غصبن عنة او بيدفع فلوس علشان فيلم لمحمد سعد عافية دى حاجة اما بنسبة لناس اللى بتقول انة تفائة ياخى خلى رايك لنفسك احسن ما تشتم حد ممكن يكون احسن وافضل منك عند ربنا ومحدش فينا يعرف اللى جوة القلوب الا الله سبحانة وتعالى وربنا يهدى الجميع وهذا رائى

غير معرف يقول...

الف بعد الشر عليك ربنا يخليك لاولادك ويا ريت كل اللى عنده كلمة يلمها مش خلاص كلكم بقيتوا الشعراوى حاجه تقرف

غير معرف يقول...

ربنا يحميك

غير معرف يقول...

ربنا يحميك لولادك

غير معرف يقول...

انت احسن ممثل يامحمدسعدربنايحميك

غير معرف يقول...

احب اضيف الاخوة الا يشتموا محمد سعد لا الاسلام مش كدة الدين نصيحة والاعلانم لة دور كبير جدا فى تغير الشعوب احنا نقول لة انت فنان موهوب ويريت يكون الفن اداة لتو صيل القيم العامة يعنى مشكلة السرقة والخمر وهلم جر فى الافلام اما الكاسيات العاريات دة مش مقبول و الله اهلم غفر الله لنل ولكم وكل سنة وانتم طيبين

غير معرف يقول...

انااحبك يامحمديا سعد وارجو ان تظ هر مر اخر في اي برنمج مع اتحيت

غير معرف يقول...

انا كنت عندو في المستشفى وكنت مريضايا ولكن محمد سعد عايش على الاجهزة فقط لا غير وربنا يهديكم
اخوكم
علي الحمايدة

غير معرف يقول...

كل الناس الى كتبت كلام وحش فى حق محمد سعد مين ادلهم الحق انهم يتكلموا عليه كده

غير معرف يقول...

عيب اوى الكلام ده ميصحش كل واحد له رائيه وده حقيقلى بس دى مش طريقه متحضره خالص ده شغله وله جمهور بيحبه اوى ى ى ى من كل الاعمار وانا منهم وزعلنا لما عرفنا الخبرده زى اى حد تانى لما بنسمع انه تعبان

غير معرف يقول...

احنا طبعا كلنا بنحبك يا محمد سعد وربنا معاك ويحافظ عليك ويشفيك

غير معرف يقول...

يامحمد سعد يابرنس
الف بعد الشـر عليك

غير معرف يقول...

يارب

غير معرف يقول...

يارب ارحم شباب المسلمين

غير معرف يقول...

يعني كل الناس لبتتكلم عامله حالها شريفة وبتعرف الله وهي هذه الناس ما بتعرف الله كلها بتسب محمد سعد ومحمد سعد ممثل كوميدي ناجح جداً
طيب سؤل لما أنت يلي بتسب محمد سعد
أنت شو بتفضل تشوف أدام أهلك وولادك وأخواتك البنات فيلم فيه راقصات وشخلعة ولا محمد سعد ؟
أنا بالنسبه إلي أنا محمد سعد أنسان طيب وخلوق وكلنا بنحترمه والأشخاص لبسبو محمد سعد أنت ناس فشله
ولا تفهمو أي شخصية من شخصيات محمد سعد في رساله في الفيلم غير الكوميديا
أنا رأي لمحمد سعد شخصياً أنسان رائع جداً وممثل قدير في أدواره وشكراً

غير معرف يقول...

انا من السويس انا بتكلم باسم بلدى السويس بتموت فى الفنان محمدسعد

غير معرف يقول...

انت انسان كويس وممثل ناجح جدا جدا , وانا من اشد معجبين فيك , وميهماكش يا بطل كلام الحساد والحاقدين عليك .

الحمدلله اننا اطمنا عليك .


تحيـــاتــي وتقديري لشخصــك الكريم :


محبـــــكــ : عبــد الله سوجي

fadi يقول...

انا بحب المبي كثير كل واحد بيطلع عليه اشاعة كذب ماعنده شرف

شباب اسكندرية يقول...

لا اله الا الله ربنا يعفي عن اصحاب الفتن والاشاعات

محمد عبد الحفيظ يقول...

ياريت يرجع للسينما ويكمل واهلة حسبين انه مات

غير معرف يقول...

محمد سعد ممثل موهوب و الناس كلها تحبك

غير معرف يقول...

اول اشى الله يسامحو الى طلع الاشاعة
تانى اشى ربى لا تحرمنا من الكوميدى المعلم الاستاذ
محمد سعد ( اللمبى) ياااااااااااااااارب
كل الاحترام له والتقدير
وانا بتمنى يطلع فلم علشان يشفو الناس ويتاكدو
احترااااااااامى يامحمد سعد

هدى يقول...

أنت لا تقول الصراحة يامحمد سعد ومن يعطينا المعلومة

دينا يقول...

ربنا يكرمك ويرشدك إلى الخيروالاعمال الهادفة وياريت اللى بيشتموا دول يعرفوا انهم بيشتموا محمد يعنى بنى ادم مسلم زيهم يروحوا يتشتروا على اليهود والامريكان أحسن

غير معرف يقول...

ربنا يخدك بجد ويريحنا من كل امثالك احفظ آيه احسن لك من الهيافه دى

محمد الحضرى يقول...

ربنا يهديك الى طريق الخير ويهدينا معاك

هبة يقول...

محمد سعد أنا شخصيا بحترمواوبحبوا وكل شخص بتحاسب على نيتوا

Unknown يقول...

ان الله في خلقة شؤون

غير معرف يقول...

من السعوديه محمد سوى كل الي تبي بس بدون حريم وبنات اوكى

غير معرف يقول...

يا جماعة وحدولله : محمود من البنان حرام هل كلام كل مين عندو كلمي يحتفذ فييا وماتنسو انو في راب بيحاسب اتقي لله وافت عل المبي روحو شوفو غيرو و غيراتو يا مشيخنا عم يلغو الحجاب بل جامعات و انتو سكتين يا حرام عليكون شو مجانين

غير معرف يقول...

لا مانع من القلق على واحد من الذين يسعدوا المسلمين بفنهم ولكن اين القلق والحزن بل والفجيعة على اطفالنا الذين يذبحون كل يوم فى غزة وهم مسلمون ان القلب ينزف حينما ارى اهتمام الناس بغير ذلك ......

البرنس فايز يقول...

انا بحب افلام محمد سعد انا واولادي ربنا يشفيه

غير معرف يقول...

يا جماعة انا راى ان محمد سعد معملش اى فيلماباحى او فية مشاهد خارجة فلية مبتتكلموش على هانى سلامة و لا اى ممثل يعمل افلام خارجة فمن الافضل بدل مانشتم فية ندعيلة بالشفاء و كل واحد من حقة يعبر عن راية و لكن باحترام

غير معرف يقول...

انا اسلام سلامه عايز اقلك انتا هايل يابرنس
والله مفيش زيك
كانا معكم اسلام سلامه من لاميرايه0112685087

غير معرف يقول...

محمد يانجم والله انا بحبك ويارب تكون انتا بخير
اسلام سلامه

علي سعيد يقول...

يقولون ان محمد في غيبوبةوادت الغيبوبةالى وفاته

غير معرف يقول...

kol wa7ed be8ar men m7amad sa3d bekoom be hazih l 2isha3at 3ala l najm m7amad sa3d,rabena ya5od beyaddak....:) HUSEIN ABDULLAH >>>>>>LEBANON
WE LOVE U MOHAMMAD

غير معرف يقول...

انا بحبك يامحمد وكل الزيتون بتموت فيك وربنا يشفيك وافلافك زى العسل وانا بموت فيك

fadia nakouzi يقول...

ana b7ebak ktirrr ya mouhamad saad w allah y5alilna yek w y2awik w yeb3oud 3anak lna7es w wled l7aram

غير معرف يقول...

we love u all in lebanon especially me,as the matter of fact dady looks like u but he is,nt funny as u r
with all of our love and respect
nouhal dia from lebanon

غير معرف يقول...

محمد سعد احسن واحلى ممثل كمدي بدنياااااااااااااااااااا والله احب افلامك موووووووووووووت

غير معرف يقول...

ممكن نكون زوجي

غير معرف يقول...

انت اهبل ولا انت كاهبل

غير معرف يقول...

ليست الشتائم من اخلاق المسلم يا اخوانى هداكم الله سبحانه وتعالى

غير معرف يقول...

والله أنا شيفه ان محمد سعد فنان كويس وبيضحكني بجد من قلبي وأسلوبه جديد في الكوميديا وهو الي ابتكر شخصية اللمبي وهو فنان بجد في الكوميديا أو الدراما , ولا يهمك يا محمد من أي مهاترات أو هراء وانت حد كويس وعاوزين نشوفك في حجات حلوة تاني عشان انت وحشتنا بجد وبحب أوي فيلم كتكوت واللمبي

غير معرف يقول...

حبيبى والله الفنان محمد سعد ربنا يشفيه يارب ويقومه منها بالف سلامه ونا بموت فى افلامك كلها يانجم بحبك

غير معرف يقول...

بحبك يانجم ربنا يفيك يارب ونا بحبك وبحب كل افلامك ا طائر الليل الحزين سيد -الزقازيق- الشرقيه

غير معرف يقول...

الكل بيعلق والبعض بيهنئ والاخر بيهزئ وللاسف تحت شعار الدين فانا ارد عمن يتسترون بالدين بسؤال
ما الذي عرفكم بمحمد سعد ان لم تكونوا من رواد شاشات تلفزيونية
انا بالنسبه لي محمدسعد افضل من غيره عالاقل افلامه كوميديه وليست ذات طابع يشوب الاخلاق فليسكت الزاعمون

غير معرف يقول...

انا من السعوديه ومن اشد الناس اعجابا بلفنااان محمد سعد اسئل الله العلي القدير رب العرش العظيم ان يشفيك ويشفي كل من قال لا اله الا الله وعلى فكره الاستاذ والفنان محمد سعد اسعدك الله مثل ما اسعدتنا وادخلت الضحكه في قلوبنا وردك الله لا اهلك سالم معافا يارب اخوووك سمير الكنااااني

غير معرف يقول...

الرجاء الاحترام ويعني انت اللي بتتكلم باسلوب مش نحترم ايه اللي قدمته انت عشان تتكلم وعلي الاقل الراجل بيضحكنا وبينسينا شوي من همومنا وبالنسبة لموضوع الاشاعات حسبي الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

الفنان الكبير (اللمبي) محمد سعد الرجاءعدم تسديق هذه الشاعه لان الذي اطلفها كذاب و أبن مديأه والرجاء احترام خصوصيات الناس

غير معرف يقول...

ومن شر حاسد ادا حسد( عرب مافيكم الا الحسد خلوا محمد سعد فى حاله وادعوله بالشفا )

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا اسلام من مصر واسال الله رب العرش العظيم ان يشفيك ويشفى كل مريض واذكرك قول النبى صلى الله عليه وسلم ان الدين النصيحه (قلنا لمن قال لله ولكتابه ولرسوله وائمة المسلمين وعامتهم واذكرك ببشرى من النى صلى الله عليه وسلم انه قال منكم من يعمل بعمل اهل الجنه فيسبقه الكتاب فيعمل بعمل اهل النار فيدخلها ومنكم من يعمل بعمل اهل النار فيسبقه الكتاب فيعمل بعمل اهل الجنه فيدخلها او كما قال صلى الله عليه وسلم فنسال الله رب العرش العظيم لك الشفاء وحسن الخاتمه هذا ما اتمناه لك ولكل مسلم

غير معرف يقول...

كس امموا اللي ما بصفق

رنا يقول...

الله يجميك با لمبى

رن يقول...

انا عنجد صدقت انت موتت بعيد الشر انا نفسى احكى معك هادا ايميلى rana_gaze_1995@hotmail.com

مخاوي الليل mkhawyellil@yahoo.com يقول...

ولا يهمك حبيبي المهم انك بخير وبصحه وعافيه ربنا مايصدم اهلك فيك يارب في يوم ويصبرهم على اللي بيتكلمو باسم النصيحه وهمابعيد عنها مسافة السما والارض - بص أودامك وعايزين جديد بجد وياريت بلون جديد لأنك بصراحه عسل في الأكشن وأنا بكون سعيد جداً لما حد بيقولي انت شبه اللمبي ههههههه منتحرمشي منك ابداً

خالد يقول...

اللهم اهدي جميع المسلمين

نجلاء المحلاويه يقول...

انا بحب النجم محمد سعدجدا لانه بجد موهوب وفنان جبار كفايه انه مابيقدمشى عرى ولا قصص كل همها الجنس فى المقام الاول على الاقل هو بيحاول يضحك الناس بدل ماينكد عليهم او يعقدهم بالواقع

غير معرف يقول...

احنا ملنا يموت ولا يعيش دى حاجه بتاعت ربنا

كريم ابومايلة يقول...

طبعا التمثيل حرام شرعا لكن افلام محمد سعد افضل من الافلام التى تعلم الاطفال اشياء اكبر من سنهم ومن الممكن ان يفعلوا هزة الاشياء مع اخواتهم فى المنزل ونا ارسل رسالة الى محمد سعد توب الى اللة

غير معرف يقول...

الف سلامه للمبي ان شاالله اللي يكرهه امضاء رياض البنطلوني

غير معرف يقول...

واللة محمد سعد دة راجل واللة ما شوفت زيو وهو احسن من اى حد شفتو ولا سمعتو فى حياتى انا مش عاوز اغلط فى حد بس محمد سعد راجل فوق الجميع غصبن عن اى حد فى الدنيا انا بحبو اكتر من ابويا وامى وربنا يسمحهم اللى غلطو فية اللمبى وبس عشان منكترش فى الكلام الرجالا اللى هما صح الصح محمد سعد وعادل امام وهزا اميلى انا m_D_20104

غير معرف يقول...

انا محمد جمال محمود محمد من محافظة قنا مركز ابو تشت احب اقدم اعز التهانى والتعزيا للفنان محمد سعد دا از كانت الاشاعة دى صحيحة ولا كنى لما اعرف عنوانو ولا اعرف حتى رقم الموبايل لكى اطمن علية وانا واللة بموت فى افلامك وكل حاجة بتعملها واللة انا مش مسامح الللى بيغلطو فيك دول ويارب تكون الاشاعة دى مش صحيحة m_D_20104وياريت لو حد عرف الحقيقا يكلمنى على الاميل دة

غير معرف يقول...

أشرف من غزة بحبك جدا وما بيضحكني في الدنيا دي حد أكثر منك بتمني لك دوام الصحة و العافية و النجاح.

غير معرف يقول...

ممثل رائع

إرسال تعليق

Nogoom FM نجوم اف ام



ادخل ايميلك ليصلك جديد الأخبار